به گزارش شنبه شب ایرنا،اقبال عباسی شامگاه شنبه در گفتوگوی رسانهای، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهیدان به ویژه گرامیداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: با توجه به تنگناهای اقتصادی و شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، بهره‌برداری از این تعداد طرح در استان اقدام بزرگی بوده است، اگر چه تاثیر این طرح‌ها به سبب برخی مشکلات اقتصادی ممکن است برای برخی از مردم محسوس نباشد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز ۵۰۰ طرح از سوی دولت به بهره‌برداری رسیده است و علاوه‌بر آن طرح‌هایی نیز از سوی نهادهای غیردولتی در استان افتتاح شده که در مجموع نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و سرعت‌بخشی در روند توسعه‌یافتگی استان داشته است.

عباسی، رشد ۴۲ درصدی اعتبارات عمرانی استان نسبت به اعتبارات سال گذشته، جذب بیشترین تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و توسعه راه‌های ارتباطی این استان را از مهمترین اقدامات دولت در جهت توسعه‌یافتگی این استان برشمرد و گفت: در کنار این اقدامات از ابتدای عهده‌دار شدن مسوولیت در استان اهتمام خود را بر تقویت وحدت و انسجام بین اقوام، گروه‌ها و ارکان مختلف استان قرار دادم.

استاندار چهارمحال و بختیاری، مساله آب را از مهمترین چالش‌های این استان عنوان کرد و گفت: در حالی که طرح انتقال آب بن به بروجن که قرار است آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین کند از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار شده است اما بهره‌برداری از آن، به سبب مشکلاتی که یک عده افراد خودسر در استان همجوار در محل آبگیر طرح ایجاد کرده‌اند، با چالش مواجه شده است.

عباسی، وجود معارض در  اجرای طرح‌های راهسازی استان را از دیگر چالش‌های استان برشمرد و گفت: کمربندی جنوب شهرکرد و چهارخطه شهرکرد به بروجن دارای معارض است که از این افراد تقاضا می‌شود تا با دولت همکاری کنند.

وی، با ابراز رضایت از عملکرد مجموع مدیران این استان، خاطر نشان کرد: اگر چه به عملکرد مدیران استان نمره قبولی می‌دهم اما برخی مشکلات نیز وجود دارد که باید در راستای رفع آن بیش از پیش تلاش شود.

عباسی با دعوت از مردم به حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: بی‌شک حضور حداکثری و حماسی مردم در صحنه‌های مهم کشور دشمنان نظام و انقلاب را مایوس می‌کند و بر اتحاد و همدلی در کشور می‌افزاید.

به گزارش ایرنا، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر ۳۰۷ طرح در این استان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.