محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در باره اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات نه تنها در این دوره بلکه با توجه به اینکه اصل تعیین سرنوشت توسط خود مردم است، در یک حکومت مردم سالاری دینی همیشه یک رکن اساسی است و امروز اهمیت اش بیشتر است.

وی با اشاره به فشارهای بین المللی به کشورمان و اینکه دشمنان می خواهند با فشار آوردن به مردم حضورشان را در انتخابات کمرنگ کنند، گفت: امسال با در نظر گرفتن این موضوع باید حضور باشکوهتری در انتخابات داشته باشیم تا توطئه دشمن خنثی شود.

پورمحمدی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۷ انتخابات در کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در همه این انتخابات مردم با اشتیاق و علاقه و پرشور پای صندوق های رای حاضر شده اند و انشاء الله امسال نیز با همان اشتیاق و علاقه و بلکه بیشتر از قبل پای صندوق رای حاضر خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مورد اهمیت مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: یکی ار ارکان نظام و به قولی امنیت پایدار کشور در گرو حضور مردم است بنابراین هم به لحاظ داخلی و اینکه مردم نشان دهند که نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و هم به لحاظ بین المللی و مواجهه با دشمنان مشارکت حداکثری در این انتخابات اهمیت دارد.

وی به نقش رسانه ها، احزاب و گروه های سیاسی در مشارکت بیشتر مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت نه تنها در آینده کشور بلکه برای ثبات امنیت نیز مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی در مورد نقش شورای نگهبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فضاهای انتخابات هر چقدر رقابتی تر باشد و عرصه ظهور و بروز گرایش های مختلف هر چقدر بیشتر باشد میزان مشارکت افزایش می یابد، اظهار کرد: امیدواریم شورای نگهبان در مراحل بازنگری صلاحیت نامزدها به سلایق مختلف هم اجازه حضور در انتخابات را بدهد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.