حسین خوش اقبال عصر دوشنبه در همایش فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان کردستان اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل صادره از سوی وزارت کشور و طبق برنامه روز شمار، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه دهم آذر فرایند رسمی خود را با ثبت نام از داوطلبان آغاز می‌کند.

وی افزود: در این راستا فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه در این استان شامل (سنندج، سقز،  بیجار، قروه و مریوان) آمادگی لازم را جهت ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه جاری دارند.

خوش اقبال اضافه کرد: در این خصوص ستاد انتخابات استان کردستان نیز با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها همه تلاش خود را برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در این رخداد مهم سیاسی در چارچوب قانون بکار گرفته است.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان یادآور شد: مجریان انتخابات همگام با هیات‌های نظارت، سلامت و صیانت از آرای مردم را به عنوان حق الناس، وظیفه خود دانسته و رعایت مُر قانون را فصل الخطاب همه دست اندرکاران انتخابات می‌دانند.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم در تمام برهه‌های حساس انقلاب اسلامی از افراد علاقمند و توانمند از احزاب، گروه‌های سیاسی و سلایق مختلف در استان دعوت کرد که در این رقابت سیاسی شرکت کرده تا با حضور خود زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم و توسعه روز افزون استان و کشور فراهم کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.