حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بررسی شد،  اظهار داشت: ۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند که هیات اجرایی صلاحیت ۲۲۴ نفر را تایید کرد،  هیات نظارت استان این تعداد را به ۹۸ نفر کاهش داد و هیات مرکزی نظارت نیز در آخرین مرحله بررسی صلاحیت های تایید شده را به ۱۱۵ نفر رساند.

وی اضافه کرد: آخرین مرحله از دریافت شکایات از ۱۲ تا ۱۴ بهمن به مدت سه روز برای  داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید هیات مرکزی نظارت قرار نگرفته تعیین شده و در این مرحله، صرفا داوطلبانی که در هیات مرکزی انتخابات تایید صلاحیت نشدند مجاز به ثبت شکایت به شورای نگهبان هستند.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در صورتی که شورای نگهبان در مهلت قانونی خود صلاحیت افراد مدکور را تایید نکند مردم کردستان باید ۶ نماینده خود در پنج حوزه انتخابیه از بین ۱۱۵ نفر فعلی انتخاب کنند.

وی تعداد صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان در حوزه های مختلف انتخابیه این استان را شامل ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه بانه و سقز، ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، ۱۷ نفر در مریوان و سروآباد و ۳۲ نفر در بیجار اعلام کرد.

برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان ۲۸۱ ثبت نام کرده بودند که ۳۵ نفر نیز در مهلت بررسی صلاحیت از سوی هیات اجرایی از ادامه روند انصراف داده بودند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.