اقبال عباسی روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان، یکی از مهمترین نمادهای مردم‌سالاری به شمار می‌رود و این مهم در کشور ما با تاسی از مبانی و اصول دینی موجب شکل‌گیری یک نظام مردم‌سالار دینی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از ابزارهای فراهم کننده حضور و مشارکت مردم در یک نظام مردم‌سالار دینی، انتخابات و برگزیدن افراد صالح برای تصدی مسئولیت‌ها است تا از این طریق ،اراده جمعی مردم در ارکان نظام تحقق عملی پیدا کند.

عباسی بر تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو که در سخنان رییس‌جمهوری در نشست اخیر با استانداران به آن اشاره شد، تصریح کرد: رییس‌جمهوری به عنوان یکی از ارکان نظام که دغدغه اجرای اصول قانون اساسی و مبانی مردم‌سالاری دینی و جمهوریت را در کشور دارد، بر تحقق مشارکت حداکثری مردم تاکید بسیاری داشت و استانداران را به فراهم کردن زمینه‌های تحقق این مهم توصیه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات در بُعد داخلی، اراده ملی را در معرض نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که مردم از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در بُعد خارجی نیز اقتدار ملی و شوکت سیاسی خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: انتخابات تجلی‌گاه اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی، انتخابات است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند از همین رو باید کوشید تا با فراهم کردن حضور همه سلایق و گرایش‌های فکری مختلف در عرصه انتخابات ضمن رقابتی کردن آن، مشارکت حداکثری مردم را نیز رقم زد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز دوشنبه ۷ بهمن در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:  شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم. از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه‌پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه‌پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه‌پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.