محمدامین زرگر یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد در طول برگزاری مراسم تشییع  به دلیل ازدحام بسیار و فشار جمعیت و شدت تاثر و اندوه دچار مشکل شده بودند که ۲۹۰ نفر ازآنان با عارضه کاهش فشار خون، قند، تنگی نفس و استرس به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.

 وی افزود: همچنین ۱۰نفر  از شرکت کنندگان از جمله یک زن باردار نیاز به خدمات امدادی بیشتر نیاز داشتند که با آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شدند.

زرگر بیان کرد: ۱۰ تیم ۲ نفره با کوله پشتی در بین جمعیت بودند تا در صورت نیاز خدمات رسانی را انجام دهند.

۱۱ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس نیز در طول مسیر آماده امداد رسانی هستند.

روز یکشنبه ۱۵ دی، خوزستان نخستین میزبان پیکر پاک و مطهر سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کشور است و  این مراسم قرار بود از ساعت هشت صبح از میدان مولوی  اهواز شروع و به خیابان سلمان فارسی منتهی شود، اما به دلیل تجمع زیاد جمعیت در مراسم، پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از خیابان سلمان فارسی اهواز تشییع شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از مسیرهای تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی حاکی است خیل جمعیت از شهرهای مختلف استان و نیز از استانهای همجوار، تردد را در مسیر تشییع مشکل کرده است.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، شخصیت‌های سیاسی و علمی ، حوزه‌های علمیه خوزستان و... با صدور اطلاعیه ها و بیانیه‌های جداگانه جنایت وحشیانه به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ابومهدی المهندس جانشین سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) و همراهان آنان را تبریک و تسلیت گفته و بر تداوم راه پرافتخار شهیدان تاکید کردند.   

شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

 بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.