آیت الله سیدعلی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:دشمن به هیچ قیمتی نتوانست این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار در جهان اسلام را تحمل کند و عاقبت این مرد بزرگ را که انصافا" مالک اشتر زمان بود ناجوانمردانه به شهادت رساند.
وی گفت:امریکایی‌ها با این جنایت که نقص آشکار قوانین شناخته شده بین‌المللی است خود را نزد افکار جهانیان رسوا و مظلومیت ملت ایران و جهان اسلام را بیش از پیش نمایان کرد.
شفیعی به نقش مهم سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و ریشه کنی غده سرطانی داعش در خاورمیانه و تقویت محور مقاومت اشاره کرد و افزود: این شهید عزیز هرچند به آرزوی دیرینه اش رسید ولی امت اسلامی و آزادی خواهان سراسر جهان را به سوگ نشاند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: شهادت این شهید عزیز هرچند جانگداز وجانکاه است ولی خللی در ادامه مقاومت ایجاد نخواهد کرد بلکه آن را قوی‌تر و تنومندتر از گذشته خواهد کرد.
وی گفت: ما انتقام سختی از امریکایی‌ها که عامل این جنایت هولناک و شقاوت آمیز بودند خواهیم گرفت.
مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، شخصیت‌های سیاسی و علمی ، حوزه‌های علمیه خوزستان  با صدور اطلاعیه ها و بیانیه‌های جداگانه جنایت وحشیانه به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ابومهدی المهندس جانشین سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) و همراهان آنان را تبریک و تسلیت گفته و بر تداوم راه پرافتخار شهیدان تاکید کردند.    
به گزارش ایرنا ، طبق برنامه اعلام شده از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان فردا (یکشنبه) خوزستان نخستین میزبان پیکر پاک و مطهر سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کشور خواهد بود. 

تشییع پیکر شهدای مقاومت فردا از ساعت هشت صبح در شهرستان اهواز از میدان مولوی به سمت چهارراه سلمان فارسی(نادری) برگزار می‌شود.
شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع و جسور لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام به خصوص حماسه آزاد سازی خرمشهر داشت.

شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.
 بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه کشورمان هم نیزبا صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی  آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده در این وزارت خانه تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.