مسعود خداپناه روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  بیان کرد: مسیر فرآیند تبدیل تحقیق به تولید در کشور برای پژوهشگران باید روشن تر شود و مراحل به ثبت رساندن پژوهش و تولید انبوه پژوهشگران و حمایت از سرمایه انسانی و تحقیقاتی باید تسهیل شود و احساس امنیت برای بروز توانمندی‌ها و ایده‌های نو برای پژوهشگران وجود داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: پارک‌های علم و فناوری و نهادهای متولی در معرفی ایده‌ها تلاش بیشتری صورت دهند.

خداپناه ادامه داد: هفته پژوهش از زمان‌های بسیار طلایی برای هر کشوری به ویژه ایران است؛ جوانان به توانمندی‌های خود اعتماد بیشتری کنند و تولید کنندگان با توان علمی و تحقیقاتی جوانان آشنا شوند.

رییس دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان بیان کرد: دراین دانشگاه تمام تلاش ما این است که توانمندی های دانشجویان و مدرسان را در بخش های کاربردی و مهارتی نمایش دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و واحد اهواز نیز گفت: پیشرفت و رونق اقتصادی هر کشوری به توسعه فناوری و نوآوری پژوهش بستگی دارد.

حجت الاسلام فرج ا... براتی افزود: دانشگاه ها مرکز رشد جوانان هستند و هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت خود در توسعه فناوری تلاش کند که این امر از مهمترین اهداف دانشگاه آزاد است.

وی بیان کرد: از مهمترین نیازهای جامعه نیازهای صنایع و سازمان‌های صنعتی است که دانشگاه ها باید بیشترین ارتباط را برای کارهای پژوهشی داشته باشند.

حجت الاسلام براتی ادامه داد: پژوهش علاوه بر برنامه‌ریزی به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و مدیران و متولیان باید برای توسعه به دانشگاه کمک کنند.

وی گفت: دانشگاه آزاد این توانایی و آمادگی را دارد که بسیاری از مشکلات صنعت را پاسخ دهد اما گاهی کم توجهی صورت می‌گیرد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین فن بازار خوزستان با حضور ۲۵ غرفه سازمان‌ها و ادارات دولتی خوزستان و ۴۰ غرفه شرکت های فناور و دانش‌بنیان، در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی اهواز برپا است.

این نمایشگاه از یکم تا سوم دی از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ برای علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.