بیش از ۵۷۰ فروند قایق موتوری با اشتغالزایی سه تا چهار صیاد در هر قایق در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده فعالیت دارند که بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین و اختصاص نیافتن سهمیه بنزین فعالیت آنها متوقف شده و صیادان خانه‌نشین شده اند.

صیادان افزایش هزینه صید به دلیل افزایش قیمت سوخت شناورها و اختصاص نیافتن سهمیه بنزین به قایق‌های موتوری را از دلایل خانه‌نشینی خود عنوان کرده و تعیین سهمیه سوخت برای قایق‌های موتوری را از  مسؤولان ذیربط خواستار شدند.

یک صیاد اروندکناری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:از زمان افزایش قیمت بنزین بیشتر صیادان منطقه خانه نشین شده اند.

سالم نصاری که سه نفر بر روی قایق‌موتوری وی مشغول بکار بوده و اکنون بیکار شده اند افزود:اگر به دریا برویم دلالان ماهی صید را از ما ارزان می‌خرند و در بازار گران می‌فروشند و سودی عاید ما نمی شود.

یک صیاد آبادانی نیز گفت: صیادان قدرت خرید بنزین لیتر ۳۰ هزار ‌ریالی را ندارند و تا زمانی که سهمیه‌ای برای قایق‌های صیادی اختصاص داده نشود این افراد بیکار خواهند بود.

علی بچاری گفت:قیمت ماهی متناسب با افزایش هزینه صید افزایش نیافته است و عملا صیادان توان کار با شرایط موجود را ندارند و بیشتر آنها به دریا نمی روند.

رییس اداره شیلات آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان اعلام اصلاح قیمت و اجرای سهمیه بندی بنزین با همکاری و هماهنگی فرمانداری به دنبال اختصاص و جذب سهمیه بنزین برای قایق هستیم.

موسی کاکایی افزود: صیادان برای فعالیت صید و صیادی نیازمند اختصاص سهمیه بنزین هستند و به همین منظور آمار شناورها از طریق تعاونی‌های صیاد جمع‌آوری و برای اختصاص سهمیه‌بنزین به ارگان‌های متولی امر ارسال شده است.

۴۳۰ فروند لنج صیادی و ۵۷۵ قایق موتوری در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.