عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات منطقه منبع آب گفت: مساله منبع آب، 20 سال است که دامن شهر را گرفته و هر بار طرح‌هایی اجرا شده که هیچکدام نتیجه مطلوبی نداشته است با این وجود، کار مطالعاتی در خصوص رفع مشکلات منبع آب در حال انجام است.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، محمدجعفر فلسفی در نشست خبری که امروز (19 مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت اهواز از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: شهر اهواز از حیث اقدامات عمرانی عقب مانده که دلیل اصلی آن، بحث منابع مالی است و این موضوع موجب شده کارهای بزرگی در شهر اهواز انجام نشود.
وی با بیان اینکه یکی از موارد مطرح شده در تصمیم‌گیری‌ها تقویت منابع مالی است، افزود: در تصمیم‌گیری‌ها مهم‌ترین مساله در اهواز بحث ترافیک است. در این زمینه، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح اهمیت دارد که پروژه‌هایی در این زمینه اجرا شد.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: بیشتر اقدامات انجام شده در این دوره، بیشتر بعد تکمیلی داشت و در مجموع کارهای بزرگی انجام شد. اگر اجرای پروژه‌ها با همان روند قبلی پیش می‌رفت، کار بسیار کند پیش می‌رفت. 
فلسفی تصریح کرد: البته علاوه‌ بر پروژه‌های اجرا شده، باید سه تا چهار کار دیگر هم انجام دهیم تا از نظر عمرانی در دوره خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این راستا مطالعات پروژه میدان دانشگاه انجام شد و تصمیم‌گیری در این زمینه منتج به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء شد. یکی دیگر از پروژه‌ها در این راستا نیز پروژه میدان جمهوری است.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در مناطق حاشیه‌ای، گفت: اجرای پروژه آسفالت در سال 96 و 97 بیشتر در مناطق حاشیه‌ای تمرکز یافت. طرح زیرسازی و آسفالت پیگیری شد و ده‌ها منطقه تحت پوشش ما قرار گرفت. 
فلسفی ادامه داد: یکی از گله‌های جدید شهروندان، وضعیت چاله چوله‌های شهر است که امیدواریم روند کار سرعت بیشتری یابد و شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم به کار سرعت دهیم. البته این موضوع به منابع مالی و وضعیت قیر برمی‌گردد زیرا در برخی مواقع قیر موجود نیست و مسائل خاص خود را دارد.
وی با اشاره به مناطقی که در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از ابتدای ورود به شورا جهت حل مشکلات ساکنین منطقه منبع آب، تمرکز خاصی داشتیم و این پیگیری و سماجت منجر به تصمیمات خوبی شد که امیدواریم حداقل پایه‌های حل مشکلات این منطقه در این دوره شورا گذاشته شود و شاهد اقدام عاجل و منتج به نتیجه شویم. مساله منبع آب، 20 سال است که دامن شهر را گرفته و هر بار طرح‌هایی اجرا شده که هیچکدام نتیجه مطلوبی نداشته است با این وجود، کار مطالعاتی در خصوص رفع مشکلات منبع آب در حال انجام است.
فلسفی عنوان کرد: از ابتدای امسال دچار سیل شدیم که اکنون انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای حفاظت شهر از سیل جزو برنامه‌های ما قرار گرفته است.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تصویب دو اقدام موثر در شورا، گفت: یکی از این اقدموارد امات مربوط به عدم وجود نقشه‌های GIS در شهر بود زیرا اهواز جزو کلانشهرهایی است که این کار را به نتیجه نرسانده است. شهرداری را ملزم به تکمیل طرح GIS تا پایان سال کردیم زیرا این طرح در شهرسازی، مهم و پایه‌ای است.
وی گفت: نکته بعد بحث مجریان ذی‌صلاح بیمه کیفیت بود که به این موضوع پرداخته شد زیرا این مساله در بحث ساخت و ساز بسیار مهم است. زمانی که زلزله و چنین حوادثی رخ می‌دهد یکی از دلایل افزایش خسارات بحث کیفیت ساخت و ساز است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.