معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور حفظ جاده آبادان - ماهشهر مجبور به هدایت روان آبها به سمت جاده امام علی شدیم.
سیدزین العابدین موسوی افزود: هم اکنون در حال حفر کانال به منظور تخلیه روان آبهای سیلاب به سمت خورهای آبادان هستیم و کار با حداکثر سرعت توسط دستگاه های اجرایی در حال انجام است.
شهردار آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: به منظور جلوگیری از نفوذ سیلاب به محل دفن زباله هفت راه نفوذ سیلاب با ایجاد سیل بند اضطراری به ارتفاع یک و نیم متر مسدود شد.
وی افزود: گود زباله ایمن سازی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه از روز گذشته و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، زباله‌های آبادان در گود زباله خرمشهر تخلیه می شود.
شهردار آبادان گفت: به رغم اینکه حدود ۱۰ سانتیمتر آب روی جاده امام علی (ع) جاری است اما خطری شهر آبادان را تهدید نمی کند.
حسین حمیدپور اظهار داشت: با تمام توان در تلاشیم تا جاده آبادان - ماهشهر از خطر سیلاب نجات دهیم.
وی افزود: شهرداری آبادان تمامی امکانات و تجهیزات لجستیکی خود را برای ایجاد سیل بند و استحکام بخشی به سیل بندهای احداث شده بسیج کرده است.
حمیدپور تصریح کرد: حجم آورد آب در تالاب بین المللی شادگان بسیار بالاست و همه دستگاه های متولی امر در تلاش برای هدایت روان آبها به سمت شمال خلیج فارس است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.