به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان با حضور آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: در بارندگی های اخیر، حجم سیلاب شهر الشتر به تنهایی 510 مرمکعب در ثانیه بود که اگر مدیریت نمی شد می توانست خسارات بسیاری به بار آورد.
وی با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان از یک هفته پیش از شروع بارش ها در حوزه پدافند غیرعامل ورود کرد، افزود: با حضور بخشداران و همکاری دهیاران تمامی رودخانه ها، انهار و گذرهای آب لایروبی و در مسیرهایی که احتمال ریزش کوه و یا رانش جاده وجود داشت، تجهیزات راهداری و اکیپ های امدادی مستقر شدند تا حادثه ناگواری رخ ندهد.
خسروی با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی روستای چشمه طلا از دهستان قلایی به دلیل شکسته شدن پل ارتباطی این روستا در سیلاب اخیر، عنوان کرد: پیش از شروع بارش ها در این روستا، یک دستگاه بولدوزر و یک اکیپ امدادی از هلال احمر مستقر شده بود که امروز با پرواز بالگرد و امدارسانی هوایی، سوخت موردنیاز بولدوزر ارسال خواهد شد تا راه دسترسی به این روستا بازگشایی و ارتباط زمینی با این روستا و نیز ارتباط زمینی کل شهرستان برقرار شود.
وی ادامه داد: در شهرستان سلسله با وجود رانش های زمین قطعی گاز نداشتیم، تنها برق چند روستا قطع شد که سریعا با کمک نیروهای اداره برق، مشکل این روستاها برطرف و 15 روستایی نیز که قطعی آب آشامیدنی پیدا کرده بودند به سرعت رفع مشکل شدند.
فرماندار سلسله با اشاره به فعالیت مستمر و بدون وقفه اعضای مدیریت بحران شهرستان طی 72 ساعت حالت بحرانی شهرستان، خاطرنشان کرد: طی مدت وقوع سیل در شهرستان، شهرداری های الشتر و فیروزآباد با ایجاد کانال های حائل و لایروبی جداول و کانال ها اجازه ندادند که سیلاب به شهر ورود کرده و برای مردم مشکل ایجاد نماید.
وی با اشاره به خسارت سه هزار و 500 ریالی سیلاب به شهرستان، تصریح کرد: حدود 100 پل ارتباطی دچار خسارت شده اند و یک نفر هم بر اثر تخریب پل نوساز کاکارضا جان خود را از دست داد که ناشی از کم کاری پیمانکار طرح بوده و پرونده قضایی آن در دست بررسی است.
وی با اشاره به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، گفت: باید مدیران در کوتاه ترین زمان ممکن برآوردهای خسارات حوزه خود را انجام داده و سرعت عمل در کارهای خود داشته باشند و فعالیت هایشان به گونه ای باشد که مردم حضور آنها را در کنار خود لمس کرده و احساس آرامش نمایند..
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.