به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر احمد حاجبی علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده خوزستان در نشستی با حضور کارشناسان سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تعداد موارد غربال مثبت در ارزیابی روانشناختی در مقایسه با برخی از حوادث غیر مترقبه که قبلا تجربه شده، متفاوت است.
وی افزود: مشاهدات میدانی نشان می دهند که علایم و نشانه های واکنش استرس حاد به مراتب از تجربیات قبلی در حوادثی مثل زلزله کمتر است و بیشتر واکنش های روانشناختی به صورت نگرانی در مورد اموال از دست رفته و ابهام نسبت به شرایط اقتصادی خانواده در آینده است.
حاجبی ادامه داد: افرادی که پیش از وقوع سیل به دلیل ابتلا به اختلالات روانپزشکی در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه زیر درمان بودند، از طریق اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) شناسایی شده و برای تداوم درمان آنها پیگیری فعال انجام شده است.
تاکنون 270 روستا در خوزستان ناشی از طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده و 120 هزار نفر در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان یافته اند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.