به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار حسین سلامی روز شنبه در جمع عشایر سیل‌زده در یادمان شهدای هویزه ضمن قدردانی از صبر و استقامت مردم منطقه در برابر بلایای طبیعی به تصمیم اخیر آمریکا در تروریست خواندن سپاه اشاره کرد و گفت: برای ما باعث افتخار بزرگی است که از سوی فردی نظیر ترامپ، تروریست خوانده شویم.
سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران روز شنبه به منظور بررسی وضعیت سیل‌زدگان منطقه دشت آزادگان وارد یادمان شهدای هویزه شد.
وی در بدو ورود به یادمان شهدای هویزه مورد استقبال عشایر سیل زده خوزستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای هویزه به مقام شامخ شهیدان کربلای ایران ادای احترام کرد.
سردار سلامی همچنین بیمارستان صحرایی شهدای نیروی دریایی ندسا را که دارای بخش‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه زنان، بخش داخلی، آزمایشگاه است و جهت خدمت رسانی رایگان به اهالی منطقه برپا شده ، را افتتاح کرد.
سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و سردار جزایری فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه را در این سفر همراهی کردند.
یادمان شهدای هویزه در 24 کیلومتری شهر هویزه و 40 کیلومتری اهواز، تنها یادمان دفاع مقدس است که در کنار 25 اردوگاه دیگر، میزبان سیل زدگان خوزستان است.
در حال حاضر بیش از 450 نفر از اهالی سیل زده منطقه دشت آزادگان در سالن های اسکان یادمان شهدای هویزه سکونت دارند که بیشترشان زنان و کودکان زیر 12 سال هستند.
سیلاب کرخه و دز تا کنون مناطق روستایی و شهری در شوش، اهواز، شوشتر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، حمیدیه، باوی و هویزه را به زیر آب برده است.
به دنبال سرریز کانال چمران در حمیدیه و کانال سلمان همچنین سرریز زهکش نیشکر دهخدا، محله عین 2 با سیلاب مواجه شد که بعد از آن استاندار خوزستان در روز چهارشنبه دستور تخلیه محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات را صادر کرد.
در پی این سیلاب، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده و تاکنون 105 روستا را سیلاب گرفته است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.