به گزارش ایرنا، سرهنگ امیرعباس آسمند روز یکشنبه در نشست کمیته زنان و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کتاب نوعروسان جنگ با موضوع مصاحبه با همسران شهدای این استان تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: کتاب زندگینامه سه زن شهیده کهگیلویه و بویراحمد نیز چاپ شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تبیین هر چه بیشتر ارزش های ناب دوران دفاع مقدس در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.
سرهنگ آسمند عنوان کرد: باید نقش بی بدیل زنان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس را بیش از پیش تشریح کرد.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت بیشترین میزان حضور را در جبهه ها داشته که بیانگر دلاوری و رشادت مردم غیور این استان است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید کودکان، نوجوانان و جوانان این استان هر چه بیشتر با ایثارگری های مثال زدنی شهدا و رزمندگان و نقش زنان استان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
آذر صفایی نیا اظهار داشت: می توان از روش های مختلف شامل برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و نقاشی، نمایش فیلم، پخش کلیپ و توزیع کتاب خاطرات و دل نوشته شهدا و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس برای تحقق این امر مهم استفاده کرد.
وی افزود: این تلاش ها و اقدام ها نباید تنها مختص هفته دفاع مقدس باشد بلکه باید به طور مستمر و در ایام مختلف سال انجام شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادهای فرهنگی استان در این راستا رسالت سنگین تری بر عهده دارند و انتظار می رود که از هیچ کوششی دریغ نکنند.
صفایی نیا عنوان کرد: برای مستندسازی خاطرات و رشادت های شهدا و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس و نقش بی بدیل زنان در آن دوران اقدام هایی شده اما ناکافی است.
وی با اشاره به اینکه نباید در این زمینه در کهگیلویه و بویراحمد جزیره ای عمل شود، ابراز داشت: تمامی آثار هنری تولیدی در استان در زمینه دفاع مقدس و رشادت های شهدا و رزمندگان باید از حالت آرشیو خارج و ارائه شوند.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و بیش از 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.