به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی عصر روز شنبه در نشستی که باحضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس با موضوع تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در جنگ توسط البرز، برگزار شد، افزود: در البرز از جمله این شهیدان می توان از شهید محمدحسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهید رضا پناهی نام برد.
وی بابیان اینکه این کودکان در 8سال دفاع مقدس حماسه های زیادی آفریدند، اظهار داشت:زنان و کودکان بیشترین آسیب های روحی، روانی و جسمی را در جنگ ها می بینند که باید بررسی و ابعاد آن مورد کنکاش قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه جنگ و منازعه ابعاد پیدا و پنهان زیادی دارد باید به تمام زوایای آن پرداخت زیرا در زمان جنگ و بعد از آن شاید نتوان به آن پرداخت ولی با گذشت زمان بای نقش بخش های مختلف اقشار مردمی را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که از جمله آنان نقش زنان و کودکان است.
مولایی ادامه داد: زنان و کودکانی که خواسته و گاه ناخواسته در جنگ حضور دارند و جزو انسان هایی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صحنه های مختلف جنگ حضور دارند و متاثر از آن خواهند بود.
وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس که برای نخستین بار در کشور توسط این استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره اهداف و موضوعات مختلفی دارد که از جمله آن می توان به نقش مادر انگیزاننده برای رزمنده، نقش یک همسر مشوق، نقش یک رزمنده خانم و نقش پشتیبانی بانوان اشاره کرد.
فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز توسط بسیج هنرمندان استان البرز منتشر و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 97 آیین پایانی آن برگزار خواهد شد.
6156/ خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.