به گزارش ایرنا، ناصر باکیده عصر شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز با موضوع تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در جنگ برگزار شد، افزود: جشنواره ها به خصوص جشنواره های سینمایی در کشور کم برگزار نمی شود، ولی این جشنواره برای دعوت مردم به لایه های پنهانی جنگ و ثبت و ضبط آن وقایع برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اختصاص گنجینه ای از تصاویر دفاع مقدس از جمله بخش های این جشنواره است، اظهار داشت: شرکت کنندگان با ارایه یک فریم عکس تا یک پلان فیلم به عنوان یک گنجینه تاریخی می توانند در این جشنواره شرکت کنند تا با تعمیم این آثار بتوانند آنان را به یادگار بگذارند.
این کارشناس سینمایی کشور گفت: در این جشنواره بین المللی که به مرکزیت استان البرز برگزار می شود، به دنبال آن هستیم تا نگاه حماسی به مظلومیت زنان و کودکان در جنگ در دو بخش ملی و بین المللی داشته باشیم.
باکیده افزود: برای برگزاری این جشنواره با حضور هنرمندان مطرح سینمای کشورمان و افراد فعال در عرصه دفاع مقدس هسته ها و اتاق های فکر ایجاد می شود تا در مرکزیت البرز بتوانند به یک ارزشیابی و شناختی برسند که در دنیا به موضوع این جشنواره چگونه نگاه می شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت های مناسب در البرز برای برگزاری این جشنواره وجود دارد، اظهار داشت: متولیان فرهنگی در حوزه سینما نسبت به این موضوع احساس مسئولیت می کنند.
نخستین جشنواره ی بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز با موضوع تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در جنگ با 8 هدف عمده همچون ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش های معنوی، کمک به تولید محتوا و توسعه ی آن در قالب حمایت از محصولات فرهنگی به ویژه تولید فیلم کوتاه و عکس و دستیابی به آثار فاخر تصویری از جمله این اهداف است.
این جشنواره با 9 موضوع همچون تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در هشت سال دفاع مقدس، تهاجم قدرت های استکباری به ملت های مظلوم در سرزمین های اسلامی و سایر نقاط جهان، بازتاب جنگ افروزی- مصداق بارز نقض حقوق مسلم کودکان و زنان و نمایش آسیب های اجتماعی کودکان و زنان ناشی از جنگ برگزار می شود.
جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا 20 اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و زمان برگزاری جشنواره نیز 20 لغایت 24 اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می تونند به آدرس اینترنتی www.alborzintfilmfestival.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 02632738357 تماس حاصل نمایند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.