به گزارش خبرنگار ایرنا این کودکان امروز در سالن شهدای فریدونکنار جمع شدند و با بالا بردن پلاکاردهایشان از اهالی این شهر خواستند که به حقوق آنها احترام بگذارند.
کودکان فریدونکنار در پلاکاردهای خود نوشتند: 'ارزش ما را پاس بدارید خوب زندگی کردن حق ماست ' ، ماکودکان فرق بین احترام، خشونت و نفرت را می فهمیمَ'، 'نه به آزار جسمی کودکان، نه به آزار عاطفی کودکان' و 'آرامش و رفاه حق ما کودکان است'.
روز 19 نوامبر برابر با 28 آبان ماه، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان است.
این مناسبت به پیشنهاد فعالان' مقابله با آزار و خشونت علیه کودکان در اجلاس جهانی زنان در سال 2000 روز 19 نوامبر تعیین شد زیرا مقارن با بیستم نوامبر روز تصویب کنوانسیون جهانی حقوق کودک بود.
مسئول مرکز اورژانس اجتماعی فریدونکنار در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه در شهرستان فریدونکنار تاکنون کودک آزاری جنسی و جسمی مشاهده نشده است.
ریحانه دیانتی افزود: کودک آزاری های مشاهده شده در این شهرستان در قالب بد سرپرستی است و اکثر این کودک آزاری ها، کودک آزاری از نوع غفلت و مسامحه است یعنی والدین از نظر غذایی و پوشاک و امنیت به بچه ها رسیدگی نمی کنند و نیازهای اولیه کوکان را تامین نمی کنند.
وی گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون نیز حدود 15 مورد کودک آزاری در قالب بد سرپرستی در این شهرستان مشاهده شده است که خوشبختانه با خدمت رسانی مرکز اورژانس اجتماعی برطرف شده است.
فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که بیش از شصت هزار نفر جمعیت دارد.
9919/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.