به گزارش ایرنا تعدادی از کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه روز شنبه در اعتراض به دریافت نکردن حقوق معوقه و اضافه کاری برای ساعاتی اجازه ورود گردشگران به این پایگاه را ندادند.
یکی از این کارگران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 93 کارگر این پایگاه چهار ماه حقوق دریافت نکرده اند و هفت ماه اضافه کاری معوق دارند.
وی افزود: امسال با وجود اینکه در پایگاه کارهای مرمتی و تعمیراتی بسیاری نسبت به سال‌ های گذشته انجام شده اما همچنان حقوقی دریافت نکرده‌ ایم و عیدی به حساب ما واریز نشده است.
این کارگر اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، بالارفتن قیمت ها و نزدیکی به پایان سال برای کارگران مشکلات معیشتی ایجاد شده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر بخشی از اعتبار مربوط به حقوق کارگران پایگاه تامین شده و تا پایان هفته تمام حقوق معوق کارگران پرداخت می ‌شود.
عاطفه رشنویی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در سایت میراث جهانی، این مساله برای پس از نوروز نیز کنترل می‌شود.
وی درباره جزییات اعتراض امروز کارگران اظهار داشت: موضوع اعتصاب کارگران پایگاه مربوط به صبح امروز بود که با گفت ‌ وگو با کارگران مشکل رفع و در پایگاه باز شد.
مدیر پایگاه جهانی چغازنبی و هفت تپه افزود: فردا نیز هیچ گونه برنامه ای درخصوص ادامه اعتراض کارگران پیش بینی نشده و اگر موضوعی در این باره در فضای مجازی منتشر شده جوسازی است.
وی با اشاره به دلایل تعویق حقوق کارگران بیان کرد: به دلایل زیاد و متوالی اعتبارات پایگاه های سطح کشور تاکنون پرداخت نشده است لذا مسئولان میراث فرهنگی پیگیر تامین این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند که به زودی این تامین اعتبار صورت می گیرد.
وی افزود: معمولا در همه طرح های بزرگ عمرانی که اعتبار آنها ابلاغی است وقتی اعتبار ابلاغ و تخصیص داده شود، حقوق و مزایا را پس از چند ماه می دهند.
رشنویی تاکید کرد: تا پایان تیرماه 98 در سال مالی 97 قرار داریم و تا آن تاریخ می ‌توانیم حقوق ها را پرداخت کنیم و هیچ گونه منع قانونی برای پرداخت پس از عید نداریم.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
محوطه باستانی هفت‌تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش و در فاصله 15 کیلومتری آن واقع شده است.
این محوطه از اهواز مرکز استان خوزستان 100 کیلومتر و از چغازنبیل 22 کیلومتر فاصله دارد.
7164/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.