به گزارش ایرنا محمد حیدری روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: دستفروشان در طول سال درآمد زیادی ندارند و بازار آنها در ایام پایانی سال رونق می گیرد.
وی با بیان اینکه این افراد با دستفروشی معیشت خانواده خود را تامین کنند، گفت: شهرداری با وجود نکات منفی فعالیت دستفروشان، اجازه فعالیت را در ایام پایانی سال به آنها بدهد تا زمینه رضایتمندی و ارتزاق آنها فراهم شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت عمومی در اماکن گردشگری دزفول اظهار داشت: تیم های بهداشتی باید در مراکز عمومی فعال باشند و قبل از ورود میهمانان نوروزی وضعیت سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و دیگر اماکن را بررسی کنند.
وی تامین مایحتاج عمومی مردم را ضروری خواند و افزود: لازم است نهایت دقت، انصاف و عدالت در این خصوص انجام شود تا حداکثر رضایتمندی عمومی مردم را به همراه داشته باشد.
حیدری گفت: باید درخصوص اقدامات ستاد تنظیم بازار اطلاع رسانی دقیق، شفاف و مستمری صورت گیرد تا مردم در جریان اقدامات دولت قرار گیرند و بهترین شرایط برای بازار شب عید مردم فراهم شود.
وی افزود: ممکن است نوساناتی در برنامه ریزی ها صورت گیرد و کمیت، کیفیت و نرخ اجناس را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید این کاستی ها مدیریت شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم حضور فعال دستگاه های مرتبط با ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: نخستین مولفه در تنظیم بازار حضور مدیران دستگاه های ذیربط پیش از عید، هنگام عید و بعد از آن است.
وی با بیان اینکه تعطیلات برای این ستاد مفهومی ندارد، افزود: ممکن است دلالان و واسطه گرانی که از بازار شب عید منفعتی کسب می کنند بخواهند با استفاده از اهرم های خود در بازار اخلال ایجاد کنند که مجموعه دستگاه های نظارتی باید با دقت بازار را رصد و پایش کنند.
حیدری اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید با تصمیم گیری درست، دقیق و قاطع خود مانعی برای برهم زنندگان بازار باشند و اجازه بی نظمی به آنها ندهند.
وی با تاکید بر لزوم همراهی بازار سنتی و اصناف گفت: نباید بازار سنتی و اصناف را تفکیک کرد بلکه باید با ایجاد مساعدت و تعاون بین آنها از وارد آمدن فشار به مردم و بازار جلوگیری کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: انصاف حکم می کند که هم متوجه وضعیت بازاریان باشیم و هم فعالیت ها در جهتی باشد که مردم با بحران کمبود نقدینگی مواجه نشوند.
وی بر ضرورت همراهی اتحادیه ها، اصناف و بازاریان با دولت تاکید و اضافه کرد: انبارها و ذخایر راهبردی باید پاسخگوی نیاز بازار دزفول باشند و با همسان سازی منابع و نیاز مردم و تفکر، تدبر، مشورت و جلب مشارکت همه اقشار مردم از ایجاد مشکل جلوگیری شود.
حیدری با بیان اینکه سیستم های خدماتی از جمله اورژانس باید در خدمت مردم باشند، گفت: اقلام مورد نیاز مردم در برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار گنجانده شوند و آمادگی رفع مشکلات بهداشتی، درمانی، پلیسی، انتظامی میهمانان نوروزی وجود داشته باشد.
وی رضایتمندی مردم را از سیاست های اصلی دولت برشمرد و افزود: همه دستگاه های اداری وظیفه دارند به خواسته ها و مطالبات مردم در چارچوب قانون توجه کنند تا میهمانان نوروزی با خاطره ای خوش از این شهر خارج شوند و دزفول را مقصد سفرهای نوروزی سال های آینده خود انتخاب کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های گردشگری این شهرستان اظهار داشت: باید آمادگی استقرار افزون بر یک میلیون و 500 هزار گردشگر در دزفول را داشته باشیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز با بیان اینکه نظارت بر بازار شب عید تشدید می شود، گفت: برای بررسی آنی شکایات مردمی و رسیدگی به تخلفات صنفی یک کیوسک در بازار دزفول مستقر می شود.
مهراب عبدالهی افزود: قاضی تعزیرات، نماینده فرمانداری و صنعت و معدن در این کیوسک حضور خواهند داشت و 14 بازرس اتحادیه اصناف و صنعت معدن با این مرکز می کنند.
وی قیمت هر کیلوگرم شکر در بازار آزاد دزفول را بین 65 تا 70 هزار ریال اعلام کرد و گفت: عرضه شکر دولتی با قیمت 34 هزار ریال از 2 هفته قبل در دزفول آغاز شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول افزود: 13 تن شکر در هفته های گذشته در بازار دزفول عرضه شده که قرار است 12 تن دیگر نیز توزیع شود.
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول نیز از برخورد جدی با درج نکردن قیمت اجناس در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: شماره 124 صنعت معدن و 135 سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایت های مردمی درخصوص اصناف و بازار است.
موسی منصوری افزود: محل مراکز عرضه میوه شب عید در پلاکاردهایی نصب و نرخ میوه ها ذکر شود.
وی گفت: برای توزیع شکر دولتی از تحویل این اقلام دولتی به مغازه داران و هایپرمارکت ها خودداری شود زیرا در سال های گذشته در بازرسی های انجام شده متوجه شدیم برخی هاپیرمارکت ها اقدام به جداکردن میوه های دولتی و فروش با قیمت های مختلف می کنند.
رئیس تعاون روستایی دزفول نیز گفت: افزون بر 402 تن میوه شب عید شامل سیب قرمز و زرد و پرتقال در سردخانه های دزفول ذخیره شده است که میوه شب عید شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، بهبهان، ایذه، باغملک و رامهرمز را تامین خواهد کرد.
وی افزود: 16 نقطه در شهر و 9 نقطه در سطح شهرهای پیرامونی برای عرضه میوه شب عید در شهرستان دزفول در نظر گرفته شده است.
منصوری اظهار داشت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.