رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک پسر جوان صبح روز گذشته برای جراحی بینی به بیمارستان بعثت شهر همدان مراجعه کرده بود.
سید حبیب الله موسوی بهار اضافه کرد: تیم درمانی این جوان اقدام به بیهوشی کرده و پس از برش پنج میلیمتری بر روی بینی، شاهد اختلال ریتم قلبی شدید و ایست قلبی زیر بیهوشی می شوند.
وی ادامه داد: بی درنگ تیم پزشکی شامل جراح و متخصص بیهوشی حاضر در اتاق عمل اقدام های لازم را انجام داده و بیمار را به بخش آی.سی.یو منتقل می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: اختلال ریتم شدید قلب و ایست قلبی چند نوبت رخ داده و در نهایت این جوان بعدازظهر امروز جان خود را از دست می دهد.
موسوی بهار افزود: این جوان از گذشته با مشکل قلبی ناشناخته ای دست و پنجه نرم کرده و تحت درمان بیماری های دیگری بوده به گونه ای که دارو مصرف می کرده است.
به گفته وی ممکن است تداخلات دارویی و مشکلات مادرزادی شناخته نشده در بروز این قبیل مشکلات هنگام عمل جراحی تاثیرگذار باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: طبق قانون باید جسد این جوان به پزشکی قانونی منتقل و این نهاد علت مرگ را مشخص کند ولی برخی مواقع خانواده ها با ابراز رضایت جسد را برای دفن تحویل می گیرند.
موسوی بهار ادامه داد: پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام علت مرگ است و این مجموعه با بررسی، کالبد شکافی، نمونه برداری از خون و سرم علت را تعیین می کند.
این متخصص بیان کرد: حوادث پزشکی امری غیر طبیعی نیست بنابراین نباید هیجان زده نسبت به این قبیل موضوع برخورد کرد.
وی گفت: موقع بروز این قبیل مسائل سوال هایی همچون مجاز بودن عمل در این محل، حضور متخصص بیهوشی در اتاق عمل و میزان دستگاه و امکانات مطرح می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: بیمارستان بعثت شهر همدان یکی از مجهزترین بیمارستان ها است که بهترین متخصصان در این مرکز فعال هستند.
موسوی بهار با بیان اینکه بیمارستان بعثت دارای 14 اتاق عمل است، اضافه کرد: ماهانه هزاران عمل جراحی اورژانسی و غیر اورژانسی در این مرکز صورت می گیرد و 150 پزشک در هر شیفت به بیماران خدمات ارائه می دهند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.