مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: 270 تیم اجتماع‌محور با استقرار در فضاهای کارگری و آموزشی سعی دارند تا به افراد گرفتار در دام اعتیاد مدد برسانند .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در همایش گفتم‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: ما در جامعه کارگری با بیشترین گرایش به اعتیاد و دغدغه‌های ناشی از آن روبرو هستیم که ضرورت دارد با توجه به شعار هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در جامعه و خانواده، خوب گوش دادن را به شایستگی تمرین کرده و یاد بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها درد دل فرزندان و جوانان خود را به خوبی بشنوند و آن را درک کنند قطعا می‌توانند برای دفع خطر گرایش به اعتیاد به راهکار مناسبی دست یابند.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: 270 تیم اجتماع‌محور با استقرار در کارخانجات، دانشگاه‌ها و مدارس سعی می‌کنند تا به صورت کمی و کیفی به افراد گرفتار در دام اعتیاد و یا جوانان و نوجوانان اطلاع‌رسانی کرده و جلوی آسیب‌ جدی اعتیاد به مواد افیونی را بگیرند.
ستاری همچنین به شکل‌گیری پایگاه‌های سلامت روان و فعالیت داوطلبانه افراد در محلات، دانشگاه‌ها و کارخانجات اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در کشورمان یک پیماش با محوریت شیوع‌شناسی اعتیاد در بین خانواده‌ها انجام شده که از 60 هزار جامعه نمونه آماری مشخص شده است که در بیش از 33 درصد افراد پاسخگو انگیزه اولیه اعتیاد لذتجویی و کامجوئی است که فرد بعد از مصرف اولیه به تدریج به سمت مواد مخدر گرایش یافته است.
وی همکاری 22 دستگاه اجرایی را در قالب کمیته فرهنگی و پیشگیری یادآور شد و بیان کرد: ما در این کمیته به این جمع‌بندی رسیدیم که طرح‌ها و برنامه‌های اثربخش را مورد حمایت قرار داده و جلوی کارهای زاید و بی‌نتیجه را به نوعی بگیریم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل موفقیت به دست آمده در قالب طرح‌های اجتماع‌مدار را 80 درصد و بخش بهبودی معتادان در قالب کمپ‌ها را بین 15 تا 20 درصد اعلام و تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که هر قدر به سمت اجتماعی شدن حرکت کنیم نتایج کار موثرتر و مفید خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با بیان اینکه بحث کنجکاو، لذتجویی و فشار دوستان و مشکلات زندگی 50 درصد علل و عوامل گرایش به اعتیاد را تشکیل‌می‌دهد، اظهار کرد: به شدت سن اعتیاد و شیوع آن پائین آمده به طوری که نوع مصرف نیز از مواد سنتی به صنعتی به سرعت در حال تغییر است.
قدرت اخوان اکبری گفت: ما در حوزه درمان موفق شدیم برای 50 هزار خانوار خدمات ارائه کرده و زمینه درمان 16 هزار نفر در یک سال اخیر فراهم شده است.
وی آزمایش معتادان متجاهر و راه‌اندازی مراکز تخصصی را در کاهش اعتیاد یادآور شد و بیان کرد: 27 درصد فوتی معتادان کاهش یافته است.
در این مراسم از تعدادی از بهبود یافتگان و خانواده‌های شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.