صادق حقیقی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای این پروژه ها 95 درصد فاضلاب ورودی به تصفیه خانه پس از طی فرآیند تصفیه،قابلیت استفاده مجدد در صنعت و کشاورزی را دارد.
وی با اشاره به اینکه این پنج تصفیه خانه از محل اعتبارات فاینانس بهره برداری می شوند گفت: عملیات اجرایی این تصفیه خانه ها از سال 94 با امضای تفاهمنامه همکاری میان ایران و چین و تامین منابع مالی آن با اعتبارکلی 46 میلیون یورو ازمحل اعتبارات فاینانس(EPCF)، آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مدت اجرا و بهره برداری این قراردادها پنج سال بوده افزود: این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردارند و از سال آینده وارد مدار بهره برداری می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: ظرفیت مجموع پنج تصفیه خانه را 229 هزار و 380 مترمکعب در شبانه روز است و با استفاده از روش پیشرفته فرآیندی لجن فعال مانند SBR، MLEو CARROSEL وارد مدار می شوند.
حقیقی پور گفت:با بهره برداری از این پنج تصفیه خانه بیش از یک میلیون و 200هزار نفر از شهروندان خوزستانی به خدمات مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب دسترسی خواهند یافت.
وی ادامه داد:با اجرای پنج تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر بهبود کیفی محیط زیست و سلامت شهروندان از ورود فاضلاب خام به خلیج فارس ، تالاب بین المللی شادگان و رودخانه های اروند و بهمنشیر جلوگیری می شود و برای بیش از 600 در بخش بهره برداری و اجرا اشتغال زایی ایجاد می شود.
فرآیند لجن فعال (Activated Sludge) یک فرآیند بیولوژیکی هوازی تصفیه فاضلاب است. این فرآیند از حدود 100 سال پیش بطور موثر و گسترده ای برای تصفیه انواع فاضلاب های شهری و صنعتی بکار گرفته شده است.
در فرآیند لجن فعال، بخش عمده ای از مواد آلاینده فاضلاب را مواد آلی تشکیل می دهند که باکتری ها می توانند با تغذیه و مصرف آنها باعث تصفیه فاضلاب شوند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.