میرمحمد آقایی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان هندیجان هیچگونه آلودگی میکروبی از ابتدای امسال در نمونه های آب آشامیدنی شبکه شهری مشاهده نشده است.
وی افزود: میزان کلر آب شبکه در طول سال 98 درصد و مطلوب اعلام شده که 2 درصد باقی مانده هم بیش از 1ppm بوده است.
مدیر اداره آب و فاضلاب شهری هندیجان با بیان اینکه منشا ایجاد این آلودگی به طور قطع آب شبکه شهری نیست، گفت: امسال دستگاه آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی این شهرستان بطور کامل در مدار قرار گرفته و باعث افزایش چشمگیر کیفیت آب آشامیدنی شده است بطوریکه در حال حاضر میزان شوری (EC)آب شبکه شهری 800 میکرومهوس است.
وی به شهروندان اطمینان داد نگران استفاده از آب آشامیدنی شهری نباشند.
احسان صفایی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان دیروز(پنجشنبه) در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: احتمال اینکه این بیماری از شبکه آب شهری منتقل شده باشد پایین است ولی احتمال انتقال آلودگی از طریق مغازه هایی که اقدام به تصفیه آب(آب شیرین کن) می کنند، وجود دارد زیرا میزان کلر در نمونه آب این مغازه ها صفر گزارش شده و محیط مناسبی برای رشد میکروب و در نهایت ایجاد آلودگی است.
ارسلان کریمی دادستان عمومی و انقلاب هندیجان با ورود به موضوع شیوع و ابتلای 29 نفر از شهروندان این شهرستان به بیماری با منشا آلودگی باکتریایی گفت: این پرونده به صورت ویژه در حال پیگیری است و با توجه به حساسیت موضوع به دستگاه های مسئول در این حوزه تذکر و هشدار داده شده است.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان خوزستان است.
7163/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.