خشایار صنعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا در شبانه روز گذشته و با این پیش فرض که این مسمومیت ناشی از آب شرب روستا باشد، این تیم ها در روستا مستقر شدند.
وی اضافه کرد: این تیم ها در حال بررسی میدانی و جمع آوری اطلاعات در خصوص احتمال آلودگی منابع آب و خطوط انتقال آب شرب روستا هستند.
وی اظهار داشت: منابع تامین آب این روستا شامل 2 چشمه و یک حلقه چاه نمونه برداری و جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه های مجهز در تهران ارسال شد.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: وضعیت به طور کامل تحت کنترل بوده و مسوولان شهرستان ضمن بازدید از روستای «دریاس» در حال بررسی مشکل آب شرب روستا هستند.
وی یادآور شد: تا اعلام نتایج آزمایشگاهی استفاده از آب لوله کشی ممنوع شده و تیم های آب و فاضلاب روستایی مهاباد نیز در حال شست و شوی مخازن و خطوط انتقال آب این روستا هستند.
صنعتی گفت: تاکنون کلرسنجی آب روستا با استفاده از دستگاه برقی انجام می شد و یک دستگاه کلرسنجی گازی از استان درخواست شده و در حال انتقال به روستای «دریاس» است.
وی از رسانه های این شهرستان خواست از انتشار شایعات و خبرهای ناموثق در این زمینه خودداری کرده و اطلاعات درست را از مسوولان و منابع معتبر پیگیری کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز گفت: طی شبانه روز گذشته 40 نفر از اهالی روستای «دریاس» این شهرستان با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند و تحت مداوا قرار گرفتند.
وی از اهالی این روستا خواست در صورت کوچکترین علایم مسمومیت به نزدیکترین درمانگاه مراجعه کنند تا اقدامات مراقبتی لازم برای آنان انجام شود.
روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه واقع است.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.