یحیی نیکدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ساماندهی اصناف و کسبه، برنامه ریزی دقیق دارند که امید است منجر به ساماندهی این کسبه شود.
وی درباره ابطال پروانه های اصناف گفت: ابطال پروانه اصناف هر ساله وجود دارد و به علت مشکلاتی، اصناف با ابطال پروانه از بازار خارج می شوند.
وی تصریح کرد: خانواده ها فکر می کنند، بازار شرایط خوبی برای کسب درآمد و معیشت دارد و جوانان به دلیل رهایی از بیکاری و کسب درآمد به دنبال گرفتن پروانه کسب، وارد بازار می شوند و اما مدتی پس از فعالیت، با مشکل روبه رو می شوند.
نیکدل افزود: مشکلات موجود در بازار سبب ابطال پروانه ها می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ما هم در دادن مجوزها و پروانه ها سخت گیری نمی کنیم و رویکرد ما این است که افراد با قرار گرفتن در شرایط، موانع و مشکلات را لمس کنند.

* 90 درصد شکایت ها مربوط به واحدهای بدون پروانه است
رئیس اتاق اصناف بجنورد نیز درباره فعالیت کسبه بدون پروانه گفت: اکنون گشت مشترک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نیروی انتظامی، بازار را رصد می کند و در این گشت ها واحدهای بدون پروانه نیز شناسایی می شوند.
مهدی امیدوار اظهار داشت: واحدهای صنفی بدون پروانه، بدون اینکه عوارض و مالیات پرداخت کنند، فعالیت دارند و این امر سبب گلایه سایر کسبه شده است.
وی گفت: 90 درصد از شکایت های مردم از اصناف مربوط به واحدهای صنفی بدون پروانه است که تلاش داریم تا این واحدها در سریع ترین زمان برای دریافت مجوز لازم اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: عمده واحدهای بدون پروانه مربوط به اتحادیه هایی است که شمار اعضای آنها بالا است.
رئیس اتاق اصناف بجنورد با بیان اینکه به مناسبت هفته اصناف، هزینه های صدور پروانه و یا تمدید آن با 25 درصد تخفیف ارائه می شود گفت: این تخفیف ها تا 15 تیرماه جاری اعمال می شود و از اصناف درخواست می شود از این فرصت برای دریافت مجوزها استفاده کنند.
اکنون 26 هزار و 349 واحد صنفی خراسان شمالی در 136 اتحادیه ساماندهی شده اند و زیر نظر هفت اتاق اصناف فعالیت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.