به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز یکشنبه در نشست با تشکلات کارگری، کارفرمایی، جامعه کار و تولید این استان اظهار کرد: با وجود اینکه سرانه درآمد خانوارهای استان در کشور پایین است اما در نرخ بیکاری رتبه چهارم و نرخ مشارکت اقتصادی رتبه اول کشوری را داریم.
وی افزود: هم اکنون علاوه بر حفظ وضع موجود باید تلاش کنیم تا سرانه درآمد خانوارهای این استان افزایش یابد.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی استانداری: نرخ بیکاری در خراسان شمالی 9.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 45.3 درصداست.
صالحی تصریح کرد: در سال 96، ایجاد هشت هزار و 680 شغل در استان تعهد شده بود و ما ایجاد 10 هزار شغل را هدفگذاری کردیم اما در این مدت 12 هزار و 328 شغل ایجاد شد.
وی بر احصای مشکلات کارگر، کارفرما و تولید کننده تاکید کرد و افزود: دستگاه های مسئول و مربوط باید جلوی تعطیلی کارگاه ها را بگیرند.
وی افزود: کارگر و کارفرما از هم جدا نیستند برای رفع مسائل، مشکلات و مباحث مرتبط باید به هر دو توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار اصلاح قانون کار شد و گفت: قانون کار از کارگر و کارفرما حمایت نمی کند، قوانین مرتبط با این موضوع باید ساده تر شوند.
استاندار خراسان شمالی بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: در این بخش بر حمایت از تولید کننده، کارفرما، کارگر، مهارت آموزی تاکید شده است.
وی اظهار کرد: تمامی دستگاه ها و ارگان های برگزار کننده کلاس های اوقات فراغت باید در آموزش از مربیان فنی و حرفه ای استفاده کنند در این راستا باید با این مرکز توافق نامه داشته باشند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.