به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی شنبه به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت به شهرستان مرزی راز و جرگلان رفته بود، گفت: امسال 190میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و درمجموع، حدود 700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از منابع مختلف برای خراسان شمالی تعیین شده است که مردم و شرکت های تعاونی می توانند از آن بهره گیرند.
وی در عین حال با ارائه گزارش اجمالی از خدمات دولت های یازدهم و دوازدهم در این شهرستان، از مردم استان خواست برای کاهش نرخ بیکاری به 5درصد تا سال 1400 همت کنند و دولت را یاری دهند.
صالحی که برای ششمین بار طی 9 ماه گذشته به راز و جرگلان رفته بود و در همایش استانی وحدت اسلامی در روستای «بچه دره» از توابع بخش سنی نشین جرگلان در حضور جمع زیادی از مردم و علمای منطقه سخن می گفت، نخستین ویژگی پیغمبر اسلام(ص)را خوش خلقی، سعه صدر و ارتباط نزدیک با مردم دانست. استاندار خراسان شمالی با ذکر نمونه هایی از سیره زندگی پیامبر خاتم تصریح کرد: شعار زنده باد مخالف من، در حقیقت جزو رفتار و سیره نبوی است و چه خوب است که در هفته وحدت به سیره عملی حضرت رسول اکرم(ص) بازگردیم و اسوه بودن پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را مبنای کارهای خود قرار دهیم.
وی آزادی و کرامت ذاتی انسان ها نزد پروردگار را یادآور شد و تصریح کرد: ما پیروان دینی هستیم که پیامبرش قدرت تحمل دیگران را داشت و آموزش را بر زن و مرد واجب کرده است و برای علم آموزی زمان و مکان نمی شناسد.
صالحی با اشاره به دیدارهای خود با دکتر ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و سفر اخیر وی به بجنورد خاطرنشان کرد: در پی این دیدارها مقرر شد یک مدرسه شبانه روزی برای دختران در راز و جرگلان به علاوه سالن ورزشی دانش آموزی ساخته شود.
استاندار هم چنین از مختومقلی شاعر بزرگ قوم ترکمن یاد کرد و نقش او در حفظ فرهنگ و زبان این قوم را همانند نقش فردوسی در پاسداری از زبان فارسی توصیف کرد.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان راز و جرگلان که پیش از دولت تدبیر و امید 70میلیارد ریال بود، با رشد 6و نیم برابری نسبت به گذشته امسال به 45میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: اعتبارات خوبی برای بهبود وضعیت راه های روستایی این شهرستان در نظر گرفته ایم هرچند میانگین راه های روستایی راز و جرگلان به نسبت میانگین استانی وضعیت بهتری دارد.
سرمایه گذاری برای تکمیل شبکه های پایاب سدهای غلامان و جرگلان که در این دولت آبگیری شد، هم چنین تکمیل شبکه گازرسانی همه روستاهای شهرستان تا پایان سال آینده، ساخت 11 مدرسه جدید، تکمیل مجتمع های آبرسانی شرب روستایی و پیگیری ناحیه صنعتی از دیگر نکات مورد اشاره مقام عالی دولت در استان بود.
صالحی ظرفیت های راز و جرگلان در عرصه های گوناگون ازجمله کشاورزی، صنایع دستی و دستبافته های ترکمنی و اسب اصیل ترکمن را برشمرد و بر تکمیل حلقه های زنجیره فعالیت های اقتصادی برای ارتقای ارزش افزوده و اشتغالزایی بیشتر و افزایش درآمد سرانه مردم تأکید کرد.
استاندار هم چنین ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری های انجام شده، روستاهای غلامان و یکه سعود در شهرستان راز و جرگلان تا قبل از پایان یافتن سال جاری به شهر ارتقا یابد و بخشداری آن ها تکمیل و تجهیز شود.
نجاهی بخشدار جرگلان هم در این آیین ویژه با تشریح مهم ترین خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان راز و جرگلان به ویژه بخش 30 هزار نفری جرگلان گفت: برق رسانی روستاهای دوردست و اتمام گازرسانی به تمام نقاط شهرستان تا پایان سال مالی جاری از مهم ترین خدمات ارائه شده است. وی افزود: مقدمات احداث راه ارتباطی جرگلان به مراوه تپه استان گلستان هم با دستور استاندار خراسان شمالی فراهم شد.
آخوند پروانه امام جمعه اهل تسنن دهستان حصارچه بخش جرگلان نیز ضمن خوشامدگویی و بیان برخی مصادیق سیره نبوی، نابودی حکومت تروریست های تکفیری داعش را تبریک گفت و برای آزادی قدس شریف هم دعا کرد.
حجت الاسلام نوروزی امام جمعه شهر راز هم با قدردانی از خدمات دولت در این شهرستان به ویژه طرح های راهسازی و آسفالت محورهای ارتباطی، گازرسانی و احداث مدارس، از مردم خواست از تسهیلات بسیار مناسب اشتغالزا به نحو مطلوب بهره گیرند.
6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.