به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی عصر یکشنبه در آیین پایانی هشتمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته دام و طیور و آبزیان بر گسترش صنایع تبدیلی تکمیلی در این استان تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه های مختلف کشاورزی باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران شویم که این مهم در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره شده است.
وی افزود: استان خراسان شمالی توانمندی بالایی در حوزه زعفران، گیاهان دارویی، بخش دامپزشکی دارد که باید علاوه بر ایجاد راهکار برای صادرات این محصولات در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز تلاش داشته باشیم تا از خام فروشی در این استان جلوگیری شود.
وی بر ایجاد اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: در تابستان امسال نرخ بیکاری در استان 9.9 درصد بوده است که وضعیت​ آن خوب بوده است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه آمادگی پرداخت تسهیلات خوب و کم بهره به متقاضیان برای ایجاد کار داریم گفت: در بخش های اشتعال به این استان هفت هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که در حوزه های مختلف به خصوص بخش تعاونی آماده پرداخت تسهیلات هستیم.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش به کم آبی و کاهش بارندگی اشاره کرد و گفت: اما هم اکنون انرژی خورشیدی خوبی داریم که هم اکنون باید از این فرصت استفاده کنیم و از این انرژی حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در برنامه داریم تا پایان دولت دوازدهم برای تمام خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حوزه انرژی خورشیدی درآمد ایجاد کنیم.
در این نمایشگاه 76 شرکت در بخش خصوصی از استان های مختلف در 106 غرفه شرکت داشتند و به مدت پنج روز تولیدات و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.