به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اولویت های توسعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشخص می شود و اکنون بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت به ترتیب برای توسعه مورد توجه هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این نشست با انتقاد از انتشار مطلبی مبنی بر اینکه اولویت توسعه استان تغییر کرده است گفت: در این خبر، از قول رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شده که معادن خوبی در استان شناسایی شده و بر این اساس اولویت توسعه نیز از کشاورزی به معدن، تغییر یافته است.
عبدالله یوسفی اظهار کرد: این مصاحبه های زودهنگام سبب بروز مشکلات در جامعه می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز با بیان اینکه انتقاد مزبور را قبول دارم و اظهارات عنوان شده در خبر مزبور را تکذیب می کنم گفت: در این باره به رسانه انتشار دهنده مطلب، تذکر داده شده است.

* خراسان شمالی از ظرفیت کارگروه ملی رونق تولید استفاده نکرده است
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه این استان تاکنون از ظرفیت های کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استفاده نکرده است گفت: ظرفیت های این کارگروه باید مورد توجه استان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تسهیلات و ظرفیت هایی که در کارگروه مزبور وجود دارد، می تواند برای رونق تولید و حل مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: عدالت محور بودن، توجه به دانش بنیان، درون زا و برون گرا بودن از ویژگی های مهم در اقتصادی مقاومتی است.
صالحی تصریح کرد: باید توسعه متوازن در استان مورد توجه باشد و البته برای توسعه اقتصاد، نقش مردم و بخش خصوصی باید مورد توجه باشد.

* لزوم واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری پروژه های ناتمام به این بخش در استان هنوز به خوبی رقم نخورده است.
وی گفت: علت های موفق نبودن واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی، عدم رغبت بخش خصوصی به ورود به این عرصه، سخت گیری های مدیران اجرایی و سایر مشکلات احتمالی باید شناسایی و احصا شود.

* تولیدات باید در بازار جهان قابل رقابت باشد
صالحی با بیان اینکه درون زا و برون گرا بودن از ویژگی های اقتصادی مقاومتی است اظهار کرد: این موارد بدان به این معنا است که محصولات داخل به لحاظ قیمت و کیفیت با تولیدات خارج قابل رقابت باشد و در این زمینه باید با کاهش هزینه های تولید، قیمت اجناس را پایین آوریم تا توان رقابت در بازارهای جهانی افزایش یابد.
وی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی گفت: دولت، دستگاه های اجرایی را از خرید اجناس خارجی که مشابه داخلی دارند، منع کرده و بر این اساس کالای داخلی بر کالای خارجی که مشابه داخلی دارد در اولویت است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان در سال گذشته در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه نخست استان های کشور را داشته و در نرخ بیکاری در رتبه چهارم قرار داشت اظهار کرد: این آمار بر اساس شاخص های تعریف شده در سطح کشور اعلام شده است از این رو انتقاد به آمار اشتغال ایجاد شده در واقع باید انتقاد به شاخص ها باشد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.