به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی عصر چهارشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان اظهار کرد: لازم است مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی با بکارگیری سیستم های درست و شفاف حسابداری از بروز مشکلات مالیاتی در آینده جلوگیری کنند.
وی ارتباط تنگاتنگ صاحبان واحدهای تولیدی با مدیران ادارات را در کاهش ابهام و جلوگیری از ایجاد مشکلات موثر دانست و افزود: اگر واحدهای تولیدی در هر مرحله ای که دچار مشکل شدند از دستگاه های مرتبط مشاوره و کمک بگیرند حتما وضعیت بهتری خواهند داشت.
فیروزی با بیان اینکه همیشه مشکل واحدهای تولیدی در نبود سرمایه در گردش و نیاز به تسهیلات خلاصه نمی شود، تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی ضابطه مندی و رعایت قانون را برای تسریع در پیشبرد امور و کم شدن مشکلات مد نظر داشته باشند.
وی یادآور شد: ضوابط مالیاتی در کشور برای حمایت از تولید و اجرای عدالت تدوین شده و عملکرد دولت در اصلاح قوانین مالیاتی قابل تقدیر است و اداره های امور مالیاتی باید نسبت به رفع دغدغه های مالیاتی تولیدکنندگان اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست با بیان اینکه رویه فعلی بانک ها و ادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست، گفت: نوع فعلی تعامل بانک ها و ادارت مرتبط با موضوع رفع موانع تولید و تفسیرهای مختلف از قوانین و بخشنامه های موجود نمی تواند گره ای از مشکلات واحدهای تولیدی باز کند.
محمد دره وزمی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت و کشاورزی استان به نحوی نیست که بتواند انتظارات را برآورده کند و با توجه به این مساله میزان دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به گونه ایی بوده که بعد از گذشت 54 جلسه به نقطه آرمانی نرسیده ایم.
وی افزود: بانک ها توجیهات فنی کارشناسان در خصوص میزان نیاز سرمایه در گردش واحدها را قبول نمی کنند و به عنوان نمونه بنا به تشخیص کارشناسان یک واحد تولیدی ممکن است برای یک دوره سه ماه نیازمند پنج میلیارد ریال سرمایه در گردش باشد که بانک ها این رقم را تا 2 میلیارد ریال کاهش می دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برخی از واحدهای تولیدی میان بانک ها و ادارت در رفت وآمد و بلاتکلیفی هستند، گفت: نتایج حاصله از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عامل یاس و نا امیدی اعضا تبدیل شده است.
محمد دره وزمی افزود: روال فعلی در ادارات و بانک ها و تفسیرهای ‌سلیقه ای از قوانین باید تغییر پیدا کند و ما برای رونق تولید در استان باید از این مشکلات گذر کنیم تا زمینه اجرایی شدن مصوبات کارگروه بطور کامل فراهم شود.
وی وجود این مشکلات در دیگر استان های کشور را محدود و انگشت شمار دانست و یادآور شد: در استان همجوار تاکنون چهاز هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات تنها به بخش صنعت پرداخت شده در حالیکه مجموعه پرداختی ها در استان کردستان در بخش صنعت و کشاورزی تا رسیدن به این مبلغ فاصله زیادی دارد.
جذب سه هزار و 110 میلیارد ریال تسهیلات به بدنه واحدهای تولیدی کردستان در سال جاری از محل تسهیلات رونق تولید و رفع موانع آن از سوی کارگروه رفع موانع تولید برنامه ریزی شده است.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.