به گزارش ایرنا سیدرمضان شجاعی کیاسری عصرپنجشنبه در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و مدیران رسانه های خراسان شمالی با حضور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: هنوز قانون مشخصی برای اداره رسانه های مجازی وضع نشده و در این باره ضروری است تا در مجلس اقدام شود.
وی افزود: قانون جامع مطبوعات و رسانه ها بزودی به مجلس می رود البته نیاز است تا آن زمان،دوره های آموزشی لازم در این باره در استان ها برگزار شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه ها باید مسئولیت پذیر باشند گفت: مسئولان هم باید در مصاحبه ها دقت کنند، برخی مسئولان به هر سوال هر خبرنگار پاسخگو هستند این در حالی است که هر مسئول باید در حوزه تخصصی و مسئولیت خود مصاحبه داشته باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با تاکید بر نقش تاثیرگذار رسانه ها، آنان را نماینده افکار عمومی عنوان کرد و گفت: رسانه ها نباید بگذارند خبری روی زمین بماند.
وی افزود: امروز و در شرایط کنون، اداره رسانه کار سختی است و لازم است رسانه خود را به دانش و فناوری روز تجهیز کند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: امروز رسانه در پیشبرد اهداف حکومت ها، رکن اول هستند و دولت های بزرگ با ابزار رسانه حکومت می کنند، به طور مثال، آمریکا چهار درصد جمعیت جهان را دارد اما 70 درصد از رسانه ها در کنترل این کشور است.
شجاعی کیاسری با اشاره به سرعت رشد رسانه ها گفت: گستردگی سریع و حیرت انگیز رسانه ها چنان است که همه کاربران به نوعی از آن عقب مانده اند، هر روز وسیله و ابزار جدید وارد عرصه می شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: امروز رسانه یکی از مهم ترین ابزار اعتماد سازی است و می تواند برای پایداری و تثبیت فرهنگ، اعتقادات و سیاست کلی نظام استفاده شود و همچنین رسانه راهبرد اصلی در این زمینه تلقی می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.