مرتضی داستانی به همراه برخی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات قم روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم درنشست صمیمی با خبرنگاران ایرنا افزود: این مجموعه برنامه های گسترده ای را برای توانمند سازی اصحاب قلم تدارک دیده اما برنامه ها درصورت همکاری کلیه خبرنگاران محقق خواهد شد.
وی پیگیری وضعیت مسکن برای خبرنگاران و دیگر امکانات رفاهی ، فراهم کردن مقدمات دوره های آموزشی و جشنواره مطبوعات استان را از جمله اقداماتی دانست که در اولویت کاری خانه مطبوعات می باشد.
وی اظهار داشت: هیات مدیره خانه مطبوعات از سال گذشته که فعالیت خود را آغاز کرده، تلاش داشته که بالا بردن جایگاه کارخبری و تغییر نگاه رسانه به لزوم توجه به کار حرفه ای را دنبال کرده و از سوی دیگر تحکیم جایگاه حقوقی خانه مطبوعات درمیان مسئولان استان پیگیری شد.
داستانی، برنامه ریزی کاری برای سال جدید را از دیگراولویت های کاری خانه مطبوعات ذکر کرد و گفت: تلاش داریم که کلیه برنامه ریزی های صورت گرفته را به صورت شفاف در اختیار اصحاب رسانه قرار داده و منتظر نقد و ارائه راهکارهای آنان برای بهبود فعالیت های این مجموعه هستیم.
وی وجود خانه مطبوعات قوی در استان را به نفع همه اصحاب رسانه است و گفت: رسانه های فعال در قم با هرنگاه سیاسی و اجتماعی می توانند در فعالیت های این نهاد حضور داشته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه خبرنگاری، بیان کرد: خبرنگاران استان ، دغدغه ها و درخواست های خود را در بخش های مختلف به اطلاع خانه مطبوعات برسانند و از این طریق پیگیر خواسته های خود باشند.
داستانی با بیان این که ساماندهی فعالیت های خبری در قم بدون حضور اصحاب رسانه، امکان پذیر نیست، گفت: خانه مطبوعات متعلق به جریان خاصی نیست و همه رسانه های استان باید برای تقویت جایگاه آن تلاش کنند.
وی افزود: افزایش کمیت و کیفیت فعالیت های خبری در قم از جمله اولویت های خانه مطبوعات استان است که از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی پیشرفته و حضور استادان برجسته خبرنویسی در قم، دنبال می شود.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات بهترین بستر برای ایجاد تعامل و گفت و گو میان رسانه های استان است و آن ها می توانند درخواست های صنفی خود را به شکل قانونی و رسمی از این طریق، دنبال کنند.
داستانی، از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های قم خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور معرفی آثار و تولیدات برتر مطبوعات و رسانه های استان در زمینه های مختلف برنامه ریزی شده و قرار است تا نخستین جشنواره مطبوعات مردادماه امسال همزمان با روز خبرنگار برگزار شود.
در این نشست روح الله کریمی و محمد رضا جایروند ،مسئولان کمیته آموزشی و رفاه توضیحاتی را درخصوص برنامه های خانه مطبوعات در این دو بخش بیان کردند.
برنامه ریزی برای آموزش مستمر ، فراهم آوردن زمینه تعامل خبرنگاران، بررسی مشکلات رسانه ها در داخل مجموعه خانه مطبوعات ، فراهم آوردن زمینه نقد خبرنگاران از خانه مطبوعات و بهره گیری از راهکارهای آنان برای تقویت فعالیت های خبری ، ارتباط مستمر اعضای هیات مدیره با خبرنگاران ، اهمیت تغییر نگاه مسئولان استان نسبت به اصحاب رسانه ، لزوم تشکیل جلسات مختلف همفکری و سیاست گذاری خبری درخصوص مشکلات و معضلات قم با حضور رسانه ها و توجه به رفاه اصحاب قلم ازجمله مواردی بود که خبرنگاران ایرنا دراین نشست مطرح کردند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.