مجید اسدی فر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت یکهزار و 205 فقره تسهیلات به ارزش 833 میلیارد و 675 میلیون ریال در بخش ساخت مسکن و 975 فقره تسهیلات به ارزش 484 میلیارد و 690 میلیون ریال مربوط به تسهیلات بخش خرید پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار، وضعیت ساخت و ساز در سال گذشته نسبت به سال 95 بهبود پیدا کرده و بانک مسکن در این باره عملکرد خوبی داشته است و با تداوم این روند درسال جاری این وضعیت بهتر خواهد شد.
وی گفت: سیاست بانک مسکن در سال گذشته، تقویت بخش عرضه و تقاضای واحدهای مسکونی بود که با توجه به اقدامات انجام شده، توسعه پرداخت تسهیلات به زوجین و سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفت.
اسدی فر درباره پیش بینی ها از وضعیت ساخت و ساز در سال جاری گفت: یکی از سیاست های اعتباری جدید این بانک در سال جاری، پرداخت تسهیلات بدون سپرده به متقاضیان بخش مسکن است همچنین رویکرد بانک، تامین مالی پروژه های مربوط به ساخت و احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است که امسال در اولویت بانک مسکن قرار دارد.
وی تصریح کرد: انتظار می رود وضعیت ساخت و ساز در سال 97 روند رو به رشدی را تجربه کند.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در باره برنامه ها و سیاست های بانک در سال جاری برای کمک به رونق ساخت و ساز اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش مسکن و ساختمان در رونق اقتصادی کشور و تاثیر قابل ملاحظه و غیرقابل انکار آن بر سایر بخش های اقتصادی، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن، نقش بسیار موثری را در تامین مالی این بخش درگذشته داشته و در آینده نیز خواهد داشت.
وی افزود: حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و خرید مسکن نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری بانک در بخش مسکن است.
وی اظهار کرد: سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری در راستای برنامه و سند راهبردی 1400 بانک به نحوی تدوین شده که با پرداخت تسهیلات بدون سپرده در بخش های مجتمع سازی، خرید و ساخت مسکن در بافت فرسوده و خارج از بافت فرسوده، تسهیلات مسکن روستایی همچنین پرداخت تسهیلات خرید، ساخت و تعمیرات مسکن از محل سپرده گذاری، ضمن افزایش قدرت تاثیرگذاری خود در رونق اقتصادی، بتواند گام موثری را در اجرای سیاست های دولت و تحریک عرضه و تقاضای بخش مسکن بردارد.

* کمک به انبوه سازان
اسدی فر گفت: پرداخت تسهیلات بدون سپرده در بخش مجتمع سازی از برنامه های بانک در سال جاری خواهد بود که امید است با استقبال متقاضیان این بخش روبه رو شود.
وی تصریح کرد: براساس این برنامه، اعطای تسهیلات مشارکت مدنی بدون سپرده به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت واحدهای مسکونی انفرادی و مجتمع سازی (2 واحد و بیشتر) و همچنین سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای و دارای پروانه انبوه سازی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
وی گفت: سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع سازی در مرکز استان 600 میلیون ریال، سایر شهرها 500 میلیون ریال و در مناطق کمتر توسعه یافته شهری 400 میلیون ریال است.
وی افزود: سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای و یا داری پروانه انبوه سازی در مرکز استان 800 میلیون ریال، سایر شهرها 700 میلیون ریال و در مناطق کمتر توسعه یافته 600 میلیون ریال است.
مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان دارای پروانه انبوه سازی و یا دارای صلاحیت حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوزی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی در مرکز استان یک میلیارد ریال، سایر شهرها 900 میلیون ریال و در مناطق کمتر توسعه یافته 700 میلیون ریال است.
تقسیمات سیاسی استان 863 هزار نفری خراسان شمالی شامل هشت شهرستان، 19 بخش، 22 شهر، 45 دهستان و یکهزار و 298 روستا است
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.