دکترمحمد مهدی احمدی شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این طرح به مدت یک ماه تا پانزدهم فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در اجرای این طرح 60 نفر از بازرسان دامپزشکی به مناطق مختلف اعزام می شوند تا به صورت سرزده از واحدهای فروش و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید و کنترل داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت در 2 شیفت صبح و بعد از ظهر توسط اکیپ های نظارتی ثابت و سیار انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: نظارت های بهداشتی- دامپزشکی در مراکز تولید و عرضه مواد غذایی همواره در طول سال صورت می گیرد اما به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و همچنین افزایش مسافرت های نوروزی این طرح به صورت ویژه با تجهیز نیروهای دامپزشکی انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف می توانند گزارش یا شکایت خود را از طریق شماره تلفن 1512 اعلام کنند تا به شکایت آنان رسیدگی شود.
احمدی گفت: طرح تشدید بازدید بهداشتی از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سال 95، از بیستم اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین 96 ادامه داشت که در این بازه زمانی پنج هزار و 673 مورد بازدید در سطح استان انجام شد.
وی ادامه داد: در همین مدت 50 نمونه از فرآورده های مشکوک، نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد و پس از بررسی علائم ظاهری و بررسی آزمایشگاهی، مقدار یک هزار و 648 کیلوگرم فرآورده های خام دامی از چرخه مصرف خارج شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همچنین 11 مورد پرونده قضایی نیز در همین مدت زمان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.