به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه شورای آرد و نان هشترود افزود: طرح نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی نانوایی در این شهرستان برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی در این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری 499 بازرسی از نانوایی ها انجام شده که از این تعداد 376 مورد بازرسی انفرادی و بقیه آنها نیز در قالب گشت بازرسی بوده است.
وی اضافه کرد: در این مدت نیز 41 مورد پرونده در زمینه تخلفات صنفی، گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده است.
وی با تاکید بر لزوم عدم استفاده از مواد غیرمجاز در تولید نان در نانوایی ها گفت: استفاده از مواد غیرمجاز در تولید نان صدمات جبران‌ ناپذیری بر سلامت شهروندان برجای خواهد گذاشت و از این رو باید نظارت کافی و جدی در این زمینه ازسوی گروه های بازرسی بازرسی انجام گیرد.
وی افزود: هر نوع استفاده از بلان کت (جوهر قند) یا جوهر سدیم برای سفید شدن رنگ نان در نانوایی ها تخلف بوده و با استفاده کنندگان از این مواد غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نان از مهم ترین مواد غذایی مردم بوده لیکن باید نانوایی‌ها ساماندهی شده و نظارت مستمر برآنها انجام شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در شهرستان هشترود 161 واحد نانوایی فعالیت می کنند که ازاین تعداد 42 واحد شهری و 119 واحد آن در مناطق روستایی است.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.