اسماعیل محمودآبادی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و 206 میلیارد ریال تسهیلات برای یک هزار و 165 طرح به بانک های این شهرستان معرفی شد که به 428 طرح تسهیلات پرداخت و مابقی در حال پرداخت است.
وی افزود: برای سرمایه در گردش به کشت پاییزه 508 طرح به بانک ها معرفی که 60 میلیارد ریال به 473 طرح پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: از محل سفر رهبری به خراسان شمالی نیز 329 پرونده به بانک ها معرفی شده بود که از این محل تاکنون 238 میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: در سال جاری در حوزه مشاغل خانگی در بخش کشاورزی این شهرستان نیز 24 پرونده به بانک ها معرفی شد.
وی تصریح کرد: کسب و کار خانگی به مشاغلی گفته می شود که با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد.
محمودآبادی استفاده از فضاهای محدود که دارای شرایط خاصی نبوده، استفاده از مواد اولیه در دسترس، ابزار و تکنولوژی ساده، نیاز به سرمایه گذاری محدود، امکان انجام کار به صورت پاره وقت، توسعه فرهنگ کار خانواده، ایجاد توازن در مسئولیت خانوادگی زنان، مهارت مبتنی بر آموزش سینه به سینه، تبلیغ و انتشار فرهنگ بومی را از مهم ترین مزایای طرح مشاغل خانگی عنوان کرد.
وی گفت: حمایت همه جانبه از این گونه مشاغل می تواند در راستای تولید و اشتغال،کمک به معیشت خانوار ها، ایجاد فرصت های شغلی و کنترل مهاجرت از روستا به شهر موثر باشد.
شهرستان بجنورد 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 70 درصد از این سطح دیم و 30 درصد آبی است که از مجموع این اراضی 11 هزار و 576 هکتار بخش زراعی آبی و 39 هزار و 785 زراعی دیم است.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.