به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: دستگاه های اجرایی بخش های مختلف خدماتی، کشاورزی، صنعت و معدن موظف هستند به محض دریافت تقاضای سرمایه گذار خودشان استعلام های مورد نیاز سرمایه گذار را از نهاد مربوطه گرفته و به سرمایه گذار تحویل دهند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه روند صدور مجوز سرمایه گذاری 2 هفته تعیین شده دستگاه هایی که در این زمینه کوتاهی می کنند باید پاسخگو باشند.
گراوند اظهار داشت: در ارتباط با صدور مجوز کشت گلخانه ای نیز نیاز است با تشکیل کارگروهی متشکل از محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور آب فرایند صدور مجوز مربوط به این مهم تسریع شود.
گراوند ادامه داد: مردم از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی رضایتمندی کامل ندارند که دلیل عمده آن نیز طولانی شدن فرایند صدور مجوزهای مورد نیاز آنان است.
وی یادآور شد: در ارتباط با آبزی پروری و بویژه پرورش ماهی در قفس نیز باید با توجه به ظرفیت استان برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید آن صورت گیرد زیرا تولید سالانه چهار هزار تن ماهی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس به هیچ وجه زیبنده استان ساحلی بوشهر نیست.
وی در ارتباط با تسهیلات کارگروه تسهیل رونق و رفع موانع تولید گفت: برخی از بانک های استان بوشهر در این حوزه عملکرد قابل قبولی دارند که انتظار می رود سایر بانک ها نیز این رویه را در پیش گیرند.
وی ادامه داد: هدف در پرداخت تسهیلات برای استفاده طرح ها و پروژه های قابل احیا و کمک کننده به رونق کسب و کار مردم است که این مهم باید در دستور کار جدی بانک ها قرار داشته باشد.
رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان بوشهرگفت: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به نیاز پایین آن به آب در استان کم آبی مانند بوشهر اهمیتی انکارناپذیر دارد.
رضا عوض پور افزود: بیشتر دشت های استان با کمبود شدید آب روبرو هستند که برای کمک به بهبود سفره زیرزمینی آب این دشت ها کشت گلخانه ای به عنوان کشتی که میزان مصرف آب آن به مراتب کمتر از کشت فضای باز است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.