محمدرضا غلام زاده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در طرح بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایری که بالای 70 سال سن و 10 سابقه بیمه دارند، می توانند برای بازنشستگی پیش از موعد خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه امسال 250 نفر از روستاییان و عشایر در استان خراسان شمالی بازنشسته پیش از موعد شده اند گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 150 نفر دیگر به این افراد اضافه شود.
غلامی با اشاره به اینکه 48 درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند افزود: 125 هزار خانوارجمعیت روستایی و عشایری این استان مشمول بیمه هستند که تاکنون از این تعداد 40 هزار خانوار نسبت به بیمه خود اقدام کرده اند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: بیمه اجتماعی روستائیان یکی از برنامه های موفق دولت برای حمایت از کشاورزان و روستائیان در کهنسالی در نظر گرفته شده که در سالیان گذشته اجرای آن با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
غلام زاده شرط سنی برای عضویت در این صندوق را داشتن حداقل 18 و حداکثر 50 سال تمام عنوان کرد و افزود: مشمولین عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کلیه زنان و مردان فاقد بیمه اجتماعی ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، عشای و کشاورزان غیرساکن در روستاها هستند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد. بیشتر ساکنان روستاهای این استان به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.