به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: عوارض بیکاری نسل جوان در بخش های حوزه اجتماعی را شاهد هستیم که عوارض بعدی را به دنبال خواهد داشت.
مرآتی با اشاره به اینکه فرهنگ ازدواج نکردن در حال گسترش و ظهور است افزود: هم اکنون عده ای به سمت زندگی تک نفره می روند که جامعه با ظهور ازدواج سفید و گرایش به زندگی انفرادی مواجه هستند که هر دو برای جامعه عوارض دارد.
وی با بیان اینکه خانواده ها باید مشوق ازدواج و جوانان باشند گفت: در روستاها هم با این بحران مواجه هستیم که پسران به دلیل مهاجرت از روستا به دلیل اشتغال، تحصیل و ... یک فاصله فرهنگی بین دختران و پسران روستایی ایجاد می شود و صرفا فقط بحث جهیزیه نیست و آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند.
معاون عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار شیروان گفت: جوانان سرمایه های اجتماعی جامعه ما است که با فراهم کردن بستر مناسب باید به نحو شایسته از این پتانسیل آنان برای رشد و تعالی جامعه استفاده کنیم.
صمد ایزانلو اظهار کرد: اشتغال مهم ترین مشکل جوانان و همه مسئولان است که قرار است سقف وام ازدواج برای هر نفر 150 میلیون ریال باشد.
وی گفت: تمام دغدغه مسئولان چاره جویی برای ازدواج است که امید است با اشتغال فراگیر این مشکل حل شود.
رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: جشنواره ازدواج جوانان دهه فجر در شیروان برگزار می شود.
علی خالق زاده اظهار کرد: سعی خواهیم کرد این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شود واز تعدادی خادمین که در این زمینه مشارکت داشتند تقدیر می شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
آماری از تعداد جوانان 20 تا 30 سال در این شهرستان ارائه نشده است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.