به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی یوسفی اظهار کرد: برنامه پلاک گذاری تمامی دارندگان وسایل نقلیه کشاورزی زیر 25 سال در حال اجرا است.
وی افزود: تا 2 ماه قبل سن مجاز ماشین آلات برای دریافت پلاک 13 سال بوده است و خوشبختانه با پیگیری به عمل آمده این سن به 25 سال افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین پلاک گذاری ماشین ها از دو جنبه بیمه و نیز تخصیص سوخت دارای اهمیت است، در این راستا جریمه تمامی دارندگان وسایل نقلیه که تا آخر دیماه بخشوده می شود و مالکان آنها بابت تاخیر در بیمه هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد، در ضمن طبق برنامه ریزی های ملی صورت گرفته، تحویل سوخت از سال آینده به ماشین آلات دارای پلاک صورت خواهد گرفت.
وی افزود: طبق قوانین راهنمایی و رانندگی تنها ماشین آلات دارای پلاک و بیمه در جاده ها اجازه تردد دارند در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد و در این خصوص برای اخذ بیمه نامه وسایط نقلیه کشاورزی حتما باید پلاک گذاری انجام شود.
یوسفی گفت: کشاورزانی که دارای وسایط نقلیه خودگردان کشاورزی هستند به نظام صنفی کشاورزی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و با هماهنگی امور اجرایی مرتبط در قسمت نیروی انتظامی استان پلاک گذاری وسایط انجام خواهد گرفت.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 301 دستگاه ماشین آلات به بخش کشاورزی این استان واقع در شمال شرق کشور افزوده شد.
سیدمجید بهشتی با بیان اینکه این تجهیزات با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون است اظهار کرد: از این تعداد ماشین آلات، 128 دستگاه تراکتور، یک دستگاه کمباین، 153 دستگاه ادوات مختلف در بخش زراعت و 19 دستگاه ادوات باغبانی است.
به گفته وی خراسان شمالی 15 هزار دستگاه تراکتور، کمباین، دروگر و ... دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود، در این استان بیش از 82 هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.