رضا جباران سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش شناسایی تغییر کاربری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: از این تعداد 32 مورد منجر به قلع و قمع شده که 7 مورد آن توسط دستور قضایی و 25 مورد مربوط به دستور دادستان بوده است.
وی گفت: همچنین در این مدت 80 مورد مجوز تغییر کاربری برای طرح های غیرکشاورزی و 199 مجوز تغییر کاربری برای طرح های کشاورزی صورت گرفته است.
جباران درخصوص تغییر کاربری برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی افزود: در این راستا هر ساختمانی که از سال 74 به بعد ساخته شده باشد و مجوز لازم را از جهاد کشاورزی نگرفته باشد براساس قانون باید در یک بازه زمانی 3 ساله تعیین تکلیف شود.
مدیرکل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از سرعت روند شناسایی تغییر کاربری طی سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 6 تا گشت حفظ کاربری داشتیم که امسال به 8 مورد افزایش پیدا کرده است.
جباران با بیان اینکه در این مدت 750 مورد نظارت بر طرح های مجوز دار صورت گرفته است افزود: انتظار می رود هر کس می خواهد در زمین کشاورزی تغییر و تبدیل انجام دهد به جهاد کشاورزی مراجعه کند و یا با شماره 131 تماس بگیرد تا منجر به قلع و قمع نشود.
حدود40هزار هکتار از 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی استان باغ است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.