محمد رضایی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان 22 هزار هکتار مبارزه با پوره سن گندم و 14 هزار و 700 هکتار مبارزه با سن مادری بوده است.
وی با اشاره به افزایش سطح مبارزه با پوره سن غلات خراسان شمالی امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: سال گذشته مبارزه با پوره سن غلات در 26 هزار هکتار از مزارع این استان صورت گرفت.
رضایی با بیان اینکه مبارزه با پوره سن غلات تا پایان هفته جاری ادامه دارد افزود: پیش بینی می شود تا پایان هفته، هزار هکتار دیگر از مبارزه این استان مبارزه با پوره سن غلات صورت گیرد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون سطح مبارزه با پوره سن غلات در مزارع شیروان، اسفراین، فاروج و گرمه و جاجرم به اتمام رسیده و بخشی از مانه و سملقان و راز و جرگلان ادامه دارد.
رضایی با اشاره به ماده 6 و 7 اجرای قانون حفظ نبات سازمان کشور گفت: از دیروز اجرای این ماده شروع شده و برای کشاورزانی که اقدام به سمپاشی نکرده اند(روستای کلانتر) برای جلوگیری از سن زندگی و برگشت سن به سمت اماکن، موظی هستیم با هزینه های دولتی مبارزه سن انجام شود و بعد تمام هزینه های مبارزه به علاوه 10 درصد را وصول کنیم.
در سال زراعی جاری 150 هزار و 837 هکتار از مزراع گندم در خراسان شمالی زیر کشت بهاره رفت.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.