حضرتقلی حیدری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قیمت تخم مرغ در سطح بازار استان 61 هزار ریال است که با هدف تنظیم بازار هر کیلوگرم هشت هزار ریال تخم مرغ ارزان تر توزیع می کنیم.
وی با بیان اینکه امروز 12 تن تخم مرغ در سطح بازار این استان توزیع می شود افزود: پیش بینی می شود با توزیع 20 تن تخم مرغ در سطح بازار استان قیمت تخم مرغ کاهش یابد.
وی افزود: توزیع تخم مرغ به قیمت تنظیم بازار در کشور 58 هزار ریال است، در استان خراسان شمالی تخم مرغ پنج هزار ریال ارزانتر به فروش می رسد.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره علل افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر گفت: فصل سرما و بالا رفتن افزایش تقاضا و از سویی گرانی نهاده ها و خوارک طیور باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده بود.
حیدری افزود: در فصل گذشته بخشی از مرغ های تخم گذار در کشور به علت وجود بیماری طیور معدوم شدند که این خود یکی دیگر از علل افزایش قیمت تخم مرغ شده است.
وی اظهار کرد: تخم مرغ مورد نیاز این استان از استان های خراسان رضوی، گلستان و مازندران تهیه می شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی: پیش بینی میزان تولید تخم مرغ، مرغ بومی در استان، 2 هزار و 950 تن و میزان مورد نیاز مصرف بیش از هشت هزار تن است که حدود پنج هزار تن کسری تولید از استان های همجوار تهیه می شود.
عبدالله یوسفی اظهار کرد: تخم مرغ جزو کالاهای اولویت اول تنظیم بازار براساس ابلاغیه معاون اجرایی وقت رئیس جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار است و شرایط ضروری مداخله دولت را در پی دارد.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی 4 واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت 69 هزار و 200 قطعه دارد، مصرف سرانه تخم مرغ به ازای هر نفر 10.5 کیلوگرم است.
استان خراسان شمالی 85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است.
3007.6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.