محمد نقی کاظمیان سه شنبه در گفت و گو با ایرنا سطح ابلاغی کشت کلزا پاییزه در این استان را 7 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: بیش بینی می شود از این میزان سطح کشت هفت هزار تن محصول تولید شود که در مقایسه با پارسال بیش از 5 برابر افزایش خواهد داشت.
وی گفت: پارسال سطح ابلاغی کشت کلزا پاییزه در این استان پنج هزار هکتار بود که چهار هزار و 500 هکتار کشت شدو با توجه به سرمای بی سابقه آذرماه هزار و 421 هکتار باقی ماند که از این میزان سطح یکهزار و 400 تن محصول تولید شد.
کاظمیان با بیان اینکه امسال مزارع کلزا پاییزه دچار سرمازدگی نشده اند افزود: ذهنیت و ترس کشاورزان از سرمازدگی یکی از علل کاهش سطح زیر کشت کلزا پاییزه امسال نسبت به سال قبل بوده است که خوشبختانه هم اکنون کلزا سرما را متحمل می کند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کلزا پاییزه این استان گفت: در این راستا تلاش کردیم تاریخ کشت به موقع انجام شود و بر تغذیه گیاهی خوب کار شده از سویی در کنار ارقام داخلی کشور از ارقام آلمانی و فرانسوی استفاده شود تا عملکرد را بالا ببرد.
کاظمیان افزود: همچنین 25 تن بذر وارد استان شد که 19.5 تن آن مصرف شده و میانگین مصرف بذر در هر هکتار 4 یا 5 کیلوگرم است که بذرهای انتخاب شده در سال جاری بالاترین عملکرد را می دهد.
به گفته وی 50 درصد سطح زیر کشت مزارع کلزا در مانه و سملقان است که کشت پاییزه این محصول از 15 شهریورماه آغاز و تا دهه اول آبان ماه در مناطق گرم ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.