علی قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال سهم اعتبارات دهیاری های کشور از محل مالیات بر ارزش افزوده از 20 درصد به 35 درصد ارتقا یافته است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم کلان شهرها از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز از 20 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات در روستاها، مسائل اقتصادی است، گفت: برای کمک به رونق اقتصاد در روستاها تخصیص 1.5 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی، معادل 50 هزار میلیارد ریال مصوب شده است و 50 هزار میلیارد ریال نیز از محل منابع بانکی به اشتغال در روستاها پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: در مجموع قرار است 100 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در روستاها هزینه شود.
قربانی با بیان اینکه مهم ترین تهدید در کشور نه تحریم ها بلکه بیکاری است گفت: رونق اشتغال و اقتصاد در روستاها سبب ماندگاری بیشتر روستایی در روستاها شده و این امر کاهش مشکلات در شهرها را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روستا نقش، اهمیت و جایگاه ویژه ای در توسعه کشور دارند و راه توسعه شهری از روستاها می گذرد و توسعه روستاها سبب توسعه شهرها می شود.
وی افزود: اکنون 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند اما روستاهای ما رونق مورد انتظار را ندارند و این امر سبب می شود تا روستایی به مهاجرت به شهر ترغیب شود.
قربانی گفت: مهاجرت روستایی، با سکونت در حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی همراه است و خیلی از روستاییان در حاشیه شهرها ساکن شده اند و این امر سبب بروز مشکلات در شهرها شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مشکلات مثل فقر، نابرابری و بیکاری در روستاها حل شود مشکلات شهرها حل می شود.
حدود نیمی از جمعیت خراسان شمالی ساکن روستاها هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.