به گزارش خبرنگار ایرنا، این منطقه ویژه اقتصادی به مساحت بیش از 85 هکتار با 360 میلیارد ریال اعتبار در نزدیکی روستای 'ولی آباد' شهرستان مرزی بانه احداث می شود.
آیین شروع عملیات عمرانی و آماده سازی این منطقه ویژه اقتصادی روز شنبه با حضور فرماندار بانه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و سرپرست شرکت شهرک های سنعتی استان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان به عنوان کارفرما و سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان نیز به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی این منطقه ویژه اقتصادی را بر عهده دارند.
سرمایه گذاران و صاحبان صنایع می توانند در این منطقه ویژه اقتصادی با احداث کارخانه بدون تعرفه های گمرکی مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد و پس از فرآوری به عنوان کالا به مناطق مختلف کشور ارسال کنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیمانکار منطقه ویژه اقتصادی بانه برای انجام علمیات عمرانی و آماده سازی این منطقه فعالیت خود را شروع کرده از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی درخواست می کنم در منطقه سرمایه گذاری کنند.
محسن بیگلری گفت: فراهم کردن تسهیلات لازم برای خریداران عمده به کالاهای داخلی و خارجی، افزایش تولید داخلی و توسعه صادارت غیر نفتی، ایجاد اشتغال و افزایش نیروی انسانی متخصص، حذف مالیات سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی و تنظیم بازار کالا و ارائه خدمات عمومی از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.
وی افزود: با توجه به بازار تجاری که در بانه شکل گرفته ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد و مکمل همدیگر هستند.
وی گفت: برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اولویت به سرمایه گذاران بومی و استانی است و از سرمایه گذاران غیر بومی هم استقبال می کنیم.
بیگلری تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد امیدوارم با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه معضلات بیکاری و کولبری در منطقه خاتمه پیدا کند.
بیگلری از تلاش همه مسئولان استانی و کشوری برای خدماتی که در این زمینه انجام دادند تقدیر کرد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج قرار دارد.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.