علی روحانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این روستاییان محروم برای ساخت مسکن 70 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند که نیمی از این رقم توسط بنیاد برکت و نیمی دیگر از منابع حساب 100 امام خمینی(ره) تامین می شود.
112 هزار خانوار در روستاهای خراسان شمالی زندگی می کنند که بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تنها 55 درصد از منازل این روستاییان مقاوم است.

* 4310 واحد در گلستان شهر تسهیلات می گیرند
روحانی در بخش دیگر سخنان خود در باره کمک به زلزله زدگان استان اظهار کرد: در زلزه 23 اردیبهشت ماه امسال چهار هزار و 310 واحد مسکونی در در گلستان شهر بجنورد آسیب دیدند که واجد شرایط دریافت تسهیلات برای مرمت و تعمیر هستند.
وی افزود: واحدهای مسکونی خسارت دیده، بر اساس میزان تخریب و آسیب به نوع یک، دو و سه تقسیم شده اند.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای نوع یک که سازه و دیوارها آسیب دیده است، تا سقف 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند که 753 واحد در مجموعه مسکونی گلستان شهر از نوع یک شناسایی شده است.
روحانی گفت: برای تعمیر واحدهای نوع دو هم تا سقف 90 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود که یکهزار و 607 واحد از نوع دو است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات برای تعمیر واحدهای خسارت دیده نوع سه 60 میلیون ریال است که یکهزار و 950 واحد در گلستان شهر مشمول دریافت این اعتبار است.
وی افزود: علاوه بر تسهیلات که برای تعمیر و مرمت پرداخت می شود، 30 میلیون ریال نیز تسهیلات معیشتی به ازای هر واحد تزریق می شود.
به گفته وی در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال 9هزار و 660 واحد در شهرها نیاز به تعمیر پیدا کرده و 2 هزار و 500 واحد نیاز به بازسازی پیدا کردند.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا کنون یکهزار و 650 واحد در شهرها برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

* ۲هزار منزل روستایی زلزله زده بازسازی شد
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تا کنون هزار و ۲ واحد مسکونی زلزله زده روستایی با استفاده از تسهیلات، بازسازی شده است.
روحانی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی پایان کار دریافت کرده و به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: هشت هزار و ۹۲ فقره پرونده برای اعطای تسهیلات بازسازی واحدهای روستایی خسارت دیده از زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، تشکیل شده است که تا کنون هفت هزار و۱۸۶ فقره از این پرونده ها به بانک معرفی شده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این تعداد سه هزار و۹۸۲ فقره از پرونده ها منجر به انعقاد قرار داد شده است.
وی درباره آخرین وضعیت ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله خاطرنشان کرد: اکنون 2 هزار و۷۳۰ واحد مسکونی در روستاهای استان در مرحله پی کنی، 2 هزار و۵۵۱ واحد در مرحله فونداسیون، 2 هزار و ۱۹۷ واحد در مرحله اسکلت، یکهزار و ۵۳۹ واحد در مرحله اجرای سقف و یکهزار و ۱۱۶ واحد در مرحله سفت کاری است.
روحانی با بیان اینکه در مجموع یکهزار و ۲۰۳ واحد روستایی نیز تعمیر شده است اظهار کرد: در این مدت هفت هزار و۷۰۰ تن سیمان رایگان میان آسیب دیدگان از زلزله حمل شده است.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.