محمدحسین علی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود 170 میلیارد ریال از 780 میلیارد ریال اعتبار مصوب تملک برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شده است.
وی افزود: پیگیر هستیم تا باقی اعتبارات تملک دارایی تخصیص داده شود تا بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله سرعت گیرد.
علی نیا درباره ابلاغ اعتبارات تسهیلاتی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از مناطق زلزله زده نیز گفت: اکنون اعتبار تسهیلاتی مصوب 2 بانک عامل به طورکامل ابلاغ شده است و سه بانک عامل نیز نیمی از اعتبارات مصوب را ابلاغ کرده اند و پرداخت این تسهیلت و بازسازی مناطق زلزله زده در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره ساماندهی زلزله زدگان که در چادر ساکن بودند گفت: اکنون و بر اساس آماری که داریم، تمام زلزله زدگان در منازل استیجاری اسکان داده شده اند.
وی تصریح کرد: اکنون تمام آسیب دیدگانی که در چادر به سر می بردند با تمهیدات و با اعتبارات تامین شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک خیران دارای سرپناه هستند.
وی افزود: اعتبار لازم برای اجاره بهای این مسکن های استیجاری تامین شده است و آسیب دیدگان از زلزله 6 تا هفت ماه در این مناطق اسکان داده می شوند.
علی نیا با اشاره به تاخیر در تصویب و ابلاغ اعتبارات بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله استان گفت: امید است با سرعت گرفتن پرداخت تسهیلات، بازسازی ها سرعت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته مقابله با بلایای طبیعی گفت: در این هفته تلاش داریم تا برگزاری همایش و برنامه های آموزشی، اطلاع و آگاهی مردم برای مقالبه با حادثه ها و کمک به کاهش اثرات و خسارت های بلایای طبیعی بیشتر شود.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
780 میلیارد ریال کمک بلاعوض، هزینه ای و تملک دارایی و 2 هزار و 830 میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی مسکن شهری و روستایی تزریق می شود که بر این اساس میزان اعتباری که برای کمک به زلزله زدگان این استان مصوب شده، سه هزار و 610 میلیارد ریال است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.