به گزارش ایرنا، حسن نوری روز چهارشنبه در همایش طرح تعاون روستا اظهار کرد: یکهزار و 900 میلیارد ریال نیز از منابع بانکی برای اجرای این طرح ها اعتبار جذب می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا انحراف در هزینه کرد اعتبارات به حداقل برسد گفت: یک و نیم میلیارد دلار منابع از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته و همین میزان نیز از منابع بانکی به این طرح ها پرداخت می شود که در مجموع حدود 120 هزار میلیارد ریال اعتبار قرار است برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال هزینه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: 400 میلیارد ریال منابع بانک سینا و پارسیان با بهره هشت درصد، 200 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی با نرخ چهار درصد برای مشاغل خانگی و یکهزار و 900 میلیارد ریال برای رسته های پر اشتغال اختصاص یافته است.
وی به اجرای طرح تعاون روستا اشاره کرد و گفت: سهم استان از این طرح، اجرای تعاون روستا در 35 روستا است.
نوری تصریح کرد: با اجرای این طرح و با استفاده از ظرفیت های متناسب روستاها نسبت به تشکیل تعاونی اقدام می شود.

* دولت برای توسعه اقتصادی روستاها اهتمام دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه اقتصادی یکی از اولویت های مهم دولت دوازدهم است گفت: دولت برای توسعه اقتصادی روستاها اهتمام دارد.
وی تصریح کرد: توجه دولت به توسعه روستاها، مناطق محروم، عشایری و مرزی افزایش یافته و به همین دلیل منابع خوبی برای این منظور مصوب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بخشداران و دهیاران باید تلاش کنند تا با جذب این اعتبارات تسهیلاتی که با نرخ چهار، 6و یا بعضا یارانه ای پرداخت می شود، برای توسعه روستاها گام بردارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.